Nieuwsbrief opmaken en versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,

Ik zit met een paar vragen over het versturen van een nieuwsbrief.
Hoe maak je een nieuwsbrief op?
Hoe verstuur je een nieuwsbrief? (Kan dat zonder link naar een website?)
Het is de bedoeling dat hij direct leesbaar opengaat in de mail; (dus geen extra klik om te openen).
Hij moet ook leesbaar zijn op blackberries e.d.

Ik wacht vol spanning op jullie oplossingen.

Groetjes,
Ginake
 
Ik neem aan dat zo'n nieuwsbrief gerelateerd is aan een bepaalde website.
Als deze website een CMS is, bestaan hier meestal goede Componenten voor, deze zijn meestal gratis.
Je kunt ook speciale nieuwsbriefsoftware installeren, zelf heb ik een tijdje met Smartserialmail gewerkt en dit programma deed precies wat het doen moest. Het is helaas niet gratis
 
Pluis,

Het klopt inderdaad dat de nieuwsbrief gerelateerd is aan een website.
Alleen, de inlog-gegevens van die website heb ik niet. (denkelijk ook niet aan te geraken)
Ik bekijk het dan ook als een soort van mailing.
Is het niet mogelijk om als afbeelding (pdf, Photoshop, jpeg, ...) of als mail-briefpapier te mailen?
Of kan het via een opmaak in Dreamweaver?
 
Die ziet er toch goed uit.
Vind ik de werkwijze hiervoor ergens terug?
Of kan je me effe uitleggen hoe ik te werk moet gaan.(opmaak, hoe mailen, enz.)

Alvast bedankt
 
Wat je kan doen is de nieuwsbrief online plaatsen en dan copy pas uitvoeren. Of de link mailen naar de personen zo dat ze deze online kunnen lezen.
 
Je moet je nieuwsbrief als html op maken.
Met alle css inline dus per regel css.
Dan is de nieuwsbief op de meeste emailclienten goed te zien.
En versturen kan je een html opmaak verzenden en hier de html nieuwsbrief inzetten.

suc6 er mee
 
Pluis,

Het klopt inderdaad dat de nieuwsbrief gerelateerd is aan een website.
Alleen, de inlog-gegevens van die website heb ik niet. (denkelijk ook niet aan te geraken)
Ik bekijk het dan ook als een soort van mailing.
Is het niet mogelijk om als afbeelding (pdf, Photoshop, jpeg, ...) of als mail-briefpapier te mailen?
Of kan het via een opmaak in Dreamweaver?

Je hebt de inlogegevens niet.
Hoe kom je aan de emailadressen, ik ga er van uit dat er een registratie aanwezig is op deze website.
Verstuur je de nieuwsbrieven vanaf de hostingprovider, zal je niet veel problemen ondervinden, maar als je dit vanaf jouw eigen PC met een emailprogramma doet, kun je wel problemen krijgen.
Niet als het enkele tientallen nieuwsbrieven betreft, maar wel als het er enkele duizenden of misschien wel tienduizenden zijn.
Jouw provider kan je dan als Spammer gaan zien en deze zal maatregelen nemen.

Daarom heb ik het bovenstaande nieuwsbriefprogramma gegeven, dit programma verstuurd niet de hele bulk nieuwsbrieven in 1 keer, maar op een verantwoorde gedoseerde wijze, zodat een ISP jouw niet als een spammer zal zien.
 
Ik werk op een reclamebureau en het is de bedoeling dat ik vanop kantoor een nieuwsbrief opmaak en deze verstuur naar één persoon (een klant).
Deze persoon verstuurt deze mail (vanop zijn werk) zelf verder naar de desbetreffende contactpersonen.
Ik veronderstel dat dit op een eenvoudige manier moet kunnen. (Het doorsturen van een mail is toch poepsimpel !?!)
In mijn ogen is alleen het probleem dat de mail in elk e-mailprogramma direct leesbaar moet zijn.
Vandaar mijn vraag hoe ik deze moet opmaken. De inhoud mag niet als bijlage meegestuurd worden (= één klik teveel).
Jullie spreken van een html; ik ken dreamweaver een beetje en de opmaak zal denkelijk geen probleem zijn, maar hoe verstuur ik een html-pagina?

Ik hoop dat dit een beetje verduidelijkt wat de bedoeling is.
Groetjes
 
Ik zou dit met Sendblaster doen. Download | SendBlaster
Dit programma is gewoon in het Nederlands en free te gebruiken. Het heeft een goede editor en is gemakkelijk te configureren.
Zet bij lijst en adressen het emailadres waar naartoe het bericht verstuurd moet worden en geef bij versturen éénmalig de smtp server op en vink deze aan, zodat het via smtp verzonden moet worden.
In deze lijst kun je later als dat nodig mocht zijn, emailadressen toevoegen.
Even checken in de lijst of er tijdens de installatie 1 of meerdere test emailadressen worden geplaatst, deze mag je dus verwijderen.

Ik gebruik dit programma zelf ook wel eens, dus als er vragen zijn hoor ik het wel. Pak gewoon de Download en je hebt de nieuwste versie, dus niet die er onder staat Old versie 1.6.3
 
Pluis,
Ik heb SendBlaster gedownload en geinstalleerd.
Ik geraak er niet uit hoe ik mijn mail moet opmaken.
Als ik een (achtergrond)afbeelding plaats, kan ik er geen tekst bovenop plaatsen.
De afbeeldingen zelf, kan ik ook niet bewerken.
Is het de bedoeling dat ik een template maak en deze importeer als afbeelding?
Maar, hoe werken de linken dan?
Ik heb de video bekeken maar ben er niet wijzer uit geworden?
Graag een zetje om me op weg te helpen aub.
Of, als er een andere manier bestaat om een e-mail te personaliseren, hoor ik het graag. De mailing is niet voorzien om te versturen naar een groot aantal e-mailadressen.
Alvast bedankt,
Ginake
 
Laatst bewerkt:
SendBlaster kan bijna alles, behalve een achtergrondafbeelding toevoegen. Op zich heeft dit programma een uitgebreide editor maar laat hij nu net dit ene ding niet kunnen.
Een afbeelding bewerken doe je met een fotobewerkingsprogramma en niet via een editor.
Je kunt een template gebruiken, maar je kunt de pagina ook zelf opmaken. Als het iets specifieks moet worden, zou ik voor dit laatste kiezen. Er zitten bij deze free versie ook niet zo erg veel templates.
Foto's en linken kun je toevoegen door op het desbetreffende pictogram te gaan staan. Rechts boven de editor.
 
het moet toch wel lukken om de pagina op te maken met dat programma en dan daarna de tag van de achtergrondafbeelding toevoegen in de bron? en dan voeg je ineens de achtergrond kleur toe. in hexa (#111111) of rgb(100,100,100)

alleen de tag <body> localiseren en de opties background en bgcolor definiëren
 
Pluis
Of kan ik misschien zelf een template maken en daarop werken?
De opmaak zal in de meeste gevallen toch hetzelfde zijn.
Of heb je misschien nog een andere oplossing?
Antwanneke,
Ik wil dit wel eens proberen. Je hoort ervan.
 
Het lukt me niet om een pagina op te maken.
Ik zou een header en 3 kolommen willen hebben. Niet één template komt hiervoor in aanmerking.
Laat staan dat ik er nog een achtergrond afbeelding onder kan zetten.

Zijn er misschien andere mogelijkheden, manieren of progs?
Alle hulp is welkom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan