Nieuwsbrief opmaken en versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
een freeware die ik persoonlijk vrij goed vind om te htmlen is Firstpage

kan je instellen op 3 verschillende ervaringsniveaus. je zult daar wel gemakkelijk een stylesheet mee kunnen maken, en anders doe je het op de klassieke manier met een <table> :p
 
Antwanneke
Bedankt voor de vlugge reactie.
Ik heb FirstPage gedownload en geinstalleerd.
Lijkt erg op DreamWeaver. (ken ik een beetje van)
Zou ik de opmaak niet in Dreamweaver kunnen doen?
Maar hoe moet die file dan opgeslagen en verstuurd worden?
 
Laatst bewerkt:
je kan met dreamweaver werken ook als je dat wilt. firstpage is freeware, da's alles.

hoe ga je tewerk:

1)maak de pagina die je wilt.
2)sla die op als html document
3)nu heb je twee keuzes:
a)doe dit document open met IE, selecteer alles [CTRL+A], kopieer[CTRL+C] en plak het in de body van je email [CTRL+V]
b)doe een nieuwe mail open en ga naar bestand invoegen. selecteer het bestand en dan de optie 'invoegen als tekst'

in beide gevallen moet je wel zien dat je email client staat ingesteld op mails versturen als html/word en niet als text of rich text.


nu is je mail klaar om te verzenden, gewoon je bestemmelingen nog kiezen.
 
Bedankt Antwanneke,
Ik zal deze manier eens proberen.
Kan dan iedereen de mail ineens lezen zonder een bijlage te moeten openen?
En zullen mijn linken dan ook nog werken?
Alvast bedankt voor de hulp.
Maar ... als niet lukt, ben ik er weer (lachen)
Groetjes
 
Bedankt Antwanneke,
Ik zal deze manier eens proberen.
Kan dan iedereen de mail ineens lezen zonder een bijlage te moeten openen?
En zullen mijn linken dan ook nog werken?
Alvast bedankt voor de hulp.
Maar ... als niet lukt, ben ik er weer (lachen)
Groetjes

als je de opmaak in de mail invoegt staat die rechtstreeks in de mail, mét werkende links etc. ik herinner je er wel aan dat je dus html-opmaak moet selecteren in je mailclient.

als je me een mailadres geeft zal ik eens een testje doorsturen. doe me maar een persoonlijk bericht.

[edit]sommige online mailprogramma's gaan wel de afbeeldingen, links,... blokkeren en de activeX, maar dan krijg je zo'n balkje om die te dowloaden[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zorg wel dat alle afbeeldingen die je gebruik op een server staan dus niet lokaal anders moet je deze in een bijlage meesturen.
 
Sorry, voor het late antwoord.

Maar ik heb gevonden hoe het moet (samen met Antwanneke, waarvoor dank :applaus:):
Maak een opmaak in MS Publisher.
Onder het menu "bestand" bij "e-mail verzenden", klik je op "als bericht verzenden".
En kijk ... het werkt.

BEHALVE op een BlackBerry.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Of hoe ik dat kan verhelpen?

Bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Ligt dan aan de blackbarry software die gebruikt wordt.
Je kan een andere nieuwsbrief daar voor maken maar ik zou toch kiezen voor een online versie van de nieuwsbrief zodat als hij niet goed getoond wordt dat ze heb onlien kunnen bekijken.
Is ook makkelijker voor je zelf.
 
Ik weet niet hoe de instellingen van de blackberry zijn. Het is ook niet mogelijk om elk emailprogramma bij de lezers gaan na te kijken en in te stellen.
Hoe kan ik dan toch een nieuwsbrief opmaken die in alle emailprogramma's gelezen kan worden.
Let wel : ik kan niet op de originele website geraken. Het moet dus een "losstaande" file zijn.
Groetjes
 
Hoe kan ik dan toch een nieuwsbrief opmaken die in alle emailprogramma's gelezen kan worden.
Groetjes

Dat zal je niet lukken aangezien dit telkens wisselende eisen zijn die per email client bepaald worden.
Alleen een online versie kan het niet goed lezen van een nieuwsbrief oplossen.
Kan je niet ergen een freehosting hier voornemen aan gezien het maar een nieuwsbrief is.
 
Oeps,

Vergeten te melden dat hier een slotje op mag.
Er werd besloten om de nieuwsbrief te laten maken door hun eigen webmaster.

Bedankt toch voor de aangeboden hulp.

Ginake
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan