Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan M

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een harde IDE schijf van 200 GB en zou deze willen omzetten naar Fat 32 om alzo met deze filmpjes af te spelen op mijn TV met USB 2.0 poort. Het gaf mij heel veel partities . Is er een andere mogelijkheid om via deze USB poort filmpjes af te spelen van mijn harde schijf?;!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk het ook niet Monne.
Maar moet een usb stick als fat32 staan om te kunnen afspelen op tv??
Is er geen andere mogelijkheid?
Hier heb ik geen ervaring in.
 
Een usb stickje of harde schijf moet inderdaad FAT zijn of het gaat niet, evenmin dat je vroeger geen NTFS geformatteerde schijf op een mac kon bewerken en te lezen is (nu is dat wel mogelijk)

Normaal is een stickje altijd in FAT en externe harde schijf ook tenzij je ze omgezet hebt.
Eens omgezet is er geen weg terug.
 
Tiens, tiens zou wel is kunnen, weet graag de uitslag of dit lukt. Indien ja , knap weeral iets geleerd, dacht dat dit onomkeerbaar was.

Dus jan ... laat zeker iets weten.
 
Bij gebruik voor film ga je een ander neveneffect hebben.
Er is geen support voor namen met meer dan 8 karakters.
Zo word bvb porogram files weergegeven als progra~1
Ook ga je doorde grote clusters in fat32 veel ruimte verliezen.

Je kan eenvoudig zelf partitioneren, ik ga er van uit dat je vista gebruikt.
Ga naar start, rechtsklik opdeze computer en kies BEHEREN
Ga in het venster dat verschijnt naar schijfbeheer
Ga naar de schijf die je wil formteren naar fat32
Verwijder eventueel de bestaande partitie's tot je unallocated space hebt en rechtsklik op dit station
-Maak een primaire partitie aan
-Geef het gewenste formaat in (200GB)
-Geef een stationsletter aan het nieuwe volume
-selecteer om NIET te formatteren
-In het venstertje dat nu verschijnt klik je finish

Nu nog formatteren met de tool in mijn bijlage
Pak deze gemakshalve uit in station C
Voer nu volgende in in het zoekvenster van je startmenu " CMD "
Ga naar de gevonden cmd.exe, rechtsklik en kies ' run as admin '
In het zwarte scherm geef je de opdracht cd/
druk op enter
Als je nu de opdracht ' dir ' geeft gevolgd door enter zie je de inhoud van station C waar het uitgepakte bestand ' fat32format ' hoort te staan
Geef nu de opdracht fat32format X: Waarin X de stationsletter is die je hebt toegekend aan de schijf van 200GB
Nu krijg je
Warning ALL data on drive 'X' will be lost irretrievably, are you sure (y/n)
Type y
Je schijf van 200Gb zal nu geformateerd worden naar fat32

Dit heb ik eens uitgevoerd met dit resultaat

Warning ALL data on drive 'f' will be lost irretrievably, are you sure
(y/n) :y
Size : 250GB 488392002 sectors
512 Bytes Per Sector, Cluster size 32768 bytes
Volume ID is 1bdb:2c1d
32 Reserved Sectors, 59604 Sectors per FAT, 2 fats
7629261 Total clusters
7629260 Free Clusters
Formatting drive f:...
Clearing out 119304 sectors for Reserved sectors, fats and root cluster...
Wrote 61083648 bytes in 0.988463 seconds, 61796609.106193 bytes/sec
Initialising reserved sectors and FATs...
Done


PS: Om critici voor te zijn, dit nam inderdaad minder dan 1 seconde in beslag.
Er is ca 4 seconden nodig per terrabyte.
Enkel de bootsector word overschreven.
Als het is om windows 98, 2000, nt, xp of gelijkaardig te installeren werkt dit perfect
Om film op tv af te spelen is niet getest.
Misschien kan Jan M dit even voor ons testen.

PS2: Aangezien enkel de bootsector word overschreven kan je alle data op je schijf netjes terughalen met een datarecovery.
Er staan geloof ik wel enkele programma's hiervoor op onze downloadsectie
 

Bijlagen

  • fat32format.zip
    23 KB · Weergaven: 108
Laatst bewerkt:
Met de opdracht Fdisk lukt dit perfect van NTFS naar FAT32 omzetten en formatteren zelfs 200 GB.
 
Met de opdracht Fdisk lukt dit perfect van NTFS naar FAT32 omzetten en formatteren zelfs 200 GB.

Het kan zijn dat fdisk de klus klaart, ik heb dit nog niet gebruikt.
Dan raad ik aan de opstartcd te maken van win me
http://www.allbootdisks.com/download/iso.html
En start hiervan op
Vergis u niet van station, formatteer het station dat je wil formateren.
Als je een sata hebt en je wil een ide (pata) schijf formateren kan de ide worden beschouwd als station C (dit is bios afhankelijk).
Ook gaat alle data verloren die op de schijf staat.
 
Laatst bewerkt:
Voordat je op een lege harde schijf een besturingssysteem kunt installeren, moet er een primaire partitie zijn aangemaakt. Die partitie moet vervolgens zijn geformatteerd naar een bestandsysteem. Fdisk is een tooltje waarmee je partities op harde schijven kunt aanmaken, wijzigen, tonen en verwijderen. Hoewel de Setup van Windows XP veel voor je regelt, kan een bootdisk met Fdisk soms uitkomst bieden. Zo"n bootdisk van vorige versies van Windows is dan ook een must om te hebben, bijvoorbeeld voor het formatteren van FAT32-partities in Windows XP die groter zijn dan 32 GB.
Het is aan te raden om met de bootdiskette van Windows ME te werken, omdat harde schijven tegenwoordig erg groot zijn en deze niet worden ondersteund door de bootdiskette van Windows 98.
 
Het is aan te raden om met de bootdiskette van Windows ME te werken, omdat harde schijven tegenwoordig erg groot zijn en deze niet worden ondersteund door de bootdiskette van Windows 98.

Even een kleine correctie. Met een bootdiskette van windows98 gaat dit inderdaad niet lukken. Met een win98 SE bootdiskette gaat dit wel lukken. Een Win98 bootdiskette gaat ook het cd/dvd rom station niet ondersteunen, win98 SE gaat dit wel ondersteunen. Het verschil zit hem juist dat win98 nog 16 bits is, en win98 SE 32 bits is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan