Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn weten kan je niet omzetten van NTFS naar FAT, wel omgekeerd.

Via dos kan dit nog wel. Maar moet eerst Uw pc wijsmaken dat hij een andere schijf aan boord heeft. Dan partities verwijderen en schijf terugzetten. Als je dan formatteerd kan je terug naar fat 32. Denk dat dit de juiste methode is, maar het is al een paar jaar geleden dat ik dit nog gedaan heb.
 
Via dos kan dit nog wel. Maar moet eerst Uw pc wijsmaken dat hij een andere schijf aan boord heeft. Dan partities verwijderen en schijf terugzetten. Als je dan formatteerd kan je terug naar fat 32. Denk dat dit de juiste methode is, maar het is al een paar jaar geleden dat ik dit nog gedaan heb.
Met DOS kan je enkel een HD converteren naar FAT 8 , met WINDOWS 95 en 98 FAT 16 en vanaf WIN98 SE FAT32.

Even hier gaan kijken wil je een bootdiskette aanmaken

Bootdisk.Com - Free Windows Bootdisks, Free DOS boot disk
 
Ik heb verschillende manieren geprobeerd, maar geen is gelukt. Ik heb wel vergeten te vermelden dat ik Vista 64bit gebruik en er niet veel programma's werken met deze configuratie. Maar toch allemaal bedankt voor de moeite. Ik heb gewoon een paar sticks gekocht en daar mijn filmpjes opgezet.
 
Jan, Met Vista 64 bit zal het inderdaad niet lukken. Met de 64 bit versie gaan de doscommando's niet.
 
Het kan zijn dat fdisk de klus klaart, ik heb dit nog niet gebruikt.
Dan raad ik aan de opstartcd te maken van win me
AllBootDisks ISO Image Downloads | AllBootDisks - Providing Free Boot Disks from MS-DOS to Windows XP.
En start hiervan op
Vergis u niet van station, formatteer het station dat je wil formateren.
Als je een sata hebt en je wil een ide (pata) schijf formateren kan de ide worden beschouwd als station C (dit is bios afhankelijk).
Ook gaat alle data verloren die op de schijf staat.

Even quote op mezelf.
Je moet een opstartcd maken via all boot disks en hiervan opstarten.
Dan start je op in 32bit.
Dit werkt altijd, daar twijfel ik geen moment aan.
Verder nog eens beter lezen wat ik gepost heb, dat spaart euro's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan