Opgelicht door telefonische phishing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
een gewaarschuwd mens is er twee waard ...
en toch zijn der die met de ogen open der in lopen ..
 
Ik heb het filmpje ook aandachtig bekeken, en wat ik deze persoon hier allemaal zie uitvoeren vind ik zeker niet heel slim. Ik denk niet dat deze persoon goed beseft wat zich allemaal op de achtergrond zonder zijn medeweten heeft afgespeeld op zijn computer. Gescand op Malware en niets verdachts gevonden, daar heb ik ook zeer grote twijfels over.
 
je bezie het hier verkeerd ..deze persoon heeft dit met opzet opgestart om ons te laten zien wat er zich afspeelt !
waarschijnlijk hebben ze deze naderhand totaal leeg gemaakt ( kildisk ) en voorzien van een verse instal.
 
Het is een filmpje in scene gezet om mensen duidelijk te maken en te laten zien wat er kan gebeuren en wat er zoal mogelijk is om jouw gegevens te ontfutselen.
 
Dat is me wat. Ik zal de URL van dat filmpje kopiëren en stuur dit door naar enkele vrienden. Bedankt Pluis. Ik wist niet dat 'ze' zover gaan en je computer overnemen....

Amai!

M.V.G. ||| Walter
 
ik ga de link ook naar kennissen/familie mailen.
vooral de ouderen onder ons zijn het meeste slachtoffer.
Op de cursus geef ik daar heel veel aandacht aan..
 
Dat is me wat. Ik zal de URL van dat filmpje kopiëren en stuur dit door naar enkele vrienden. Bedankt Pluis. Ik wist niet dat 'ze' zover gaan en je computer overnemen....

Amai!

M.V.G. ||| Walter

Een computer op afstand overnemen is heel gemakkelijk, ik doe dit bijna dagelijks.
Als ik even niets te doen heb op mijn werk, werk ik op een computer die bij mij thuis op zolder staat.
 
Dat is me wat. Ik zal de URL van dat filmpje kopiëren en stuur dit door naar enkele vrienden. Bedankt Pluis. Ik wist niet dat 'ze' zover gaan en je computer overnemen....

Amai!

M.V.G. ||| Walter

Zoals Pluis het al vermeld heeft is een computer op afstand makkelijk over te nemen met Teamviewer. Bij het gebruik van Teamviewer geef je zelf iemand toelating om je computer over te nemen .
 
In Windows zitten sowieso enkele standaard tools in hiervoor. Remote Desktop en Remote Assistance.
 
Zoals Pluis het al vermeld heeft is een computer op afstand makkelijk over te nemen met Teamviewer. Bij het gebruik van Teamviewer geef je zelf iemand toelating om je computer over te nemen .
Ooit al eens deze tool gebruikt? Nee, één partij geeft de andere een code door om connectie te krijgen, hoe per é-mail, telefonisch kontakt, d'en telex wordt in ape-landen gebruikt, sms?
wie kan je nog vertrouwen? je provider, jezelf ... ?je mobile ???
 
(1) Zou dat filmke niet gespeeld zijn? 't Ziet me er te veel geregisseerd uit. (2) Wat betreft op afstand het toetsenbord overnemen is Teamviewer het meest gebruikte. Waarom het niet meer gebruikt wordt vind ik onbegrijpelijk. Misschien omdat mensen bevreesd zijn dat er te veel in hun 'eigen' zaken zou gesnuisterd worden? Wie weet?
M.V.G.,
WW
 
Natuurlijk, dit filmpje is gespeeld en op waarheid berust in scene gezet.

Dit kan ook niet anders, als iemand langs deze weg benaderd wordt, heb je niet ala minuut een cameraploeg klaar staan om zoiets te registreren.

Het filmpje is bedoeld om mensen te waarschuwen over wat er kan gebeuren. Er bestaan natuurlijk vele andere praktijken om iemand z'n gegevens te ontfutselen.
 
tja daarom doe ik niet aan online bankieren.als ik dat zo doen dan open ik een rekening bij een andere bank en zet daar een bedrag op casch van hetgeen ik online zou aankopen laat ons zeggen een software van 50 euro dus zet ik daar casch 50 euro op dus veel zullen ze niet kunnen plunderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan