Opgelicht door telefonische phishing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
tja daarom doe ik niet aan online bankieren.als ik dat zo doen dan open ik een rekening bij een andere bank en zet daar een bedrag op casch van hetgeen ik online zou aankopen laat ons zeggen een software van 50 euro dus zet ik daar casch 50 euro op dus veel zullen ze niet kunnen plunderen.

Dan zou ik eerst bij de bank even navragen wat het negatief saldo op zo'n rekening mag zijn.
Als er 50 euro opzo'n rekening staat en men zou er 1000 euro van af jatten is deze -950 euro voor uw.
 
@ zorro : daar vergis jij je in ..
je opent een zichtrekening bij een bank ..en je zet er het bedrag op dat jij online dient te betalen ..
wel ook met een zicht rekening kun je in het negatief gaan ...minimum is dit 675€ maximum is 1250€
voor het maximum bedrag dien je een aanvraag te doen bij de bank zelf ...
echter het minimum bedrag is in de meeste zicht rekeningen aanwezig bij het afsluiten van dit contract ... vraag dit maar eens na !

haha 2 de zelfde gedachten op het zelfde moment . (y)
 
ja dat is waar maar op huidige rek kan ik in het negatieve gaan.
als ik op een ander bank een rek open zou ik daar op toe zien dat deze niet in het negatief kan gaan hangt van je zelf af hoor mijn schoonbroer is directeur van een bank dus deze kan dit wel weten als je een contract tekent moet dit vermeld staan indien je deze niet wenst
 
(1) Zou dat filmke niet gespeeld zijn? 't Ziet me er te veel geregisseerd uit. (2) Wat betreft op afstand het toetsenbord overnemen is Teamviewer het meest gebruikte. Waarom het niet meer gebruikt wordt vind ik onbegrijpelijk. Misschien omdat mensen bevreesd zijn dat er te veel in hun 'eigen' zaken zou gesnuisterd worden? Wie weet?
M.V.G.,
WW

Valt te zien in welke context. Als het gaat om een PC/Server over te nemen binnen hetzelfde netwerk (VPN of LAN) dan is RDP het beste en meest gebruikte. Als het gaat om hulp op afstand in WAN netwerken, dan is teamviewer het beste en waarschijnlijk meest gebruikte.
 
Nog een voorbeeld: Casco ICT Services - Hulp op afstand

Er bestaan legio van dit soort internetsites. Googlemaps zegt mij dat dit een woonhuis is waar dit bedrijf gevestigd is http://maps.google.nl/maps?q=Boogsc...=d-NuGVDF0w_0IF24ScdWxQ&cbp=12,254.24,,2,4.43

Criminelen kunnen gemakkelijk ook zo'n site bezitten en vooral deze zin "u betaalt pas wanneer een medewerker daadwerkelijk verbinding met uw computer heeft gemaakt." baart mij zorgen.
Want hoe gebeurd dit ? Laat men u inloggen met uw bankgegevens en kijkt men mee of probeerd men al uw gegevens te bemachtigen om uw rekening leeg te plunderen?
 
Natuurlijk, dit filmpje is gespeeld en op waarheid berust in scene gezet.

Dit kan ook niet anders, als iemand langs deze weg benaderd wordt, heb je niet ala minuut een cameraploeg klaar staan om zoiets te registreren.

Het filmpje is bedoeld om mensen te waarschuwen over wat er kan gebeuren. Er bestaan natuurlijk vele andere praktijken om iemand z'n gegevens te ontfutselen.

Hij heeft teruggebeld hè ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan