Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop Acer Aspire 5100 met daarin een geheugenmodule van 2Gb.
Die wil ik uitbreiden naar 4Gb. Dat zou moeten kunnen met 2 identieke modules in Dual Channel.
Daar zit het probleem. Als ik één module plaats start de laptop prima op en als ik er twee plaats, blijft het beeld zwart.
Volgens de handleiding moet het kunnen. Ik heb ook al een update gedaan van het Bios. Ik gebruik Windows 7.
Wie kan mij helpen of heeft dezelfde ervaring?
Alvast bedankt voor de moeite.

Gerrit
 
Ik heb een laptop Acer Aspire 5100 met daarin een geheugenmodule van 2Gb.
Die wil ik uitbreiden naar 4Gb. Dat zou moeten kunnen met 2 identieke modules in Dual Channel.

Je hebt toch geen 2 Dual channel geheugenmodules gekocht? De geheugenmodule die er nu inzit is single channel.
 
Kijk eens naar deze oplossing:
Acer Aspire 5100 Black Screen
Disconnect the power supply. Remove the battery. Remove both memory cards. Underneath you'll find a jumper (two small bare electrical connections) which you can short with a flat head screwdriver. Put the memory cards back in, replace the battery etc. I was nervous about doing it but when I put both 2 GB cards back in it worked a treat.
I then backed everything I needed off my hard drive and went for a Win 7 (x64) rebuild. I now have a Win 7 64-bit 4GB on my Acer working great. It's like having a new pc for a fraction of the price.
Acer Aspire 5100 laptop black screen after upgrading to 4GB RAM - TechSpot Forums
 
Er zal normaliter zeker een verschil te merken zijn bij de overgang van 2GB naar 4GB RAM.

De reden van bericht #7 is te vinden in bericht #5 dat helaas totaal geen steek houdt, dat wou ik eventjes verduidelijken.

@ hemeltjen: die twee geheugenlatjes, zijn die van hetzelfde merk?
 
Een dual channel RAM opstelling biedt snelheidswinst tegenover single channel. Het verschil zit hem in het feit dat bij een dual channel opstelling de twee RAM-modules als één geheel werken.

Bij Dual channel ram geheugen is er altijd sprake van 2 geheugenmodules.

Ik heb een laptop Acer Aspire 5100 met daarin een geheugenmodule van 2Gb.
Wat volgens mij maar 1 geheugen module is. Wat dan mijns insziens betekent dat de geheugenslots geen dual channel ondersteunen.
 
hemeltjen, ben je aan de slag gegaan met de aangereikte tips, en: wat was het resultaat ?

Ja dat heb ik gedaan. Helaas was het resultaat nihil, maar ik denk dat ik het heb ontdekt.
Ik gebruik een 32-bits versie van Windwos 7 en als ik ik wil upgraden naar 4 GB heb ik een 64-bits versie nodig.
Ik ga dus Windows 7 upgraden naar de 64-bits versie. Ervan uitgaande dat dat kan.

Met vriendelijke groet en bedankt voor de attente inspanningen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan