Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop Acer Aspire 5100 met daarin een geheugenmodule van 2Gb.
Die wil ik uitbreiden naar 4Gb. Dat zou moeten kunnen met 2 identieke modules in Dual Channel.
Daar zit het probleem. Als ik één module plaats start de laptop prima op en als ik er twee plaats, blijft het beeld zwart.
Volgens de handleiding moet het kunnen. Ik heb ook al een update gedaan van het Bios. Ik gebruik Windows 7.
Wie kan mij helpen of heeft dezelfde ervaring?
Alvast bedankt voor de moeite.

Gerrit
 
effe de opmerking : je kan NIET upgraden van een 32 bit systeem naar een 64 bit systeem ..!
wil jij de 64 bit versie gebruiken dien je de 64 bit versie te installeren m.a.w. een verse installatie !
 
Ik gebruik een 32-bits versie van Windwos 7 en als ik ik wil upgraden naar 4 GB heb ik een 64-bits versie nodig.

Ja en neen ... met uitzondering van Windows 7 Starter dient elke andere 32-bit Windows 7-versie deze 4GB RAM te herkennen, praktisch gezien zal er van deze 4GB "slechts" 3,2GB RAM benut worden op een 32-bit Windows 7).

Enkel Windows 7 Starter is gelimiteerd op 2GB RAM.

Dus, wanneer je niet met de Starter-versie werkt en de 4GB RAM wordt niet herkend, dan is er wel degelijk wat aan de hand. Ik denk dan o.a. aan een defect geheugenslotje, defecte RAM-module, etc, etc ...

Alvorens te gaan herinstalleren zou ik dan ook in eerste instantie een geheugentest met Memtest86+ uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan