schrijfbeveiliging USB-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
mijn buurman had een usb-stick gekocht en wilde daar een 600-tal foto 's op kopiëren van zijn harde schijf. een 100-tal foto 's ging het goed, maar toen verscheen ineens de mededeling "schrijfbeveiliging opheffen". ben al aan het zoeken geweest: zonder resultaat.
 
Controleer de stick eens op fouten.
Rechtermuisklik / Eigenschappen / Extra en dan op Nu controleren klikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Realiseer je wel dat een NTFS geformatteerde schijf moeilijk uit te wisselen is met Linux pc's en Mac's.

Rechtermuisklik op de drive en kies format of formateren

computercontextmenu.jpg


In het volgende schempje kun je kiezen voor Fat of NTFS
 
denk er aan dat de foto's die er nu op staan verloren zijn vermits je de stick ga formateren ..
via computer rechts klik op de stick en formateren kiezen ..
je dient er op te letten dat deze naar ntfs geformateerd word dus pas je de instellingen aan en klik je op start ...
geef de bevestiging en ga door met de bewerking .
Bekijk bijlage 9780
 
ok, heb ik gedaan en krijg het bericht "de schijf is tegen schrijven beveiligd"
zou ik met een virus te maken kunnen hebben: ik kreeg deze melding terwijl ik foto 's aan het kopiëren was en er een stuk of honder op de usb-stick stonden. dus midden in dat proces.
 
het kan zijn dat er een verborgen tekst bestand in een foto aanwezig is ...
indien de foto's van het internet komen of als deze u toegestuurd werd .
indien je dat vermoeden heb kun je de stick scannen met malwarebytes..
 
Als er FAT32 opstaat heeft het geen nut naar NTFS te gaan om je beveiliging anders in te stellen.
En als er eerst een 100tal bestanden gekopiëerd konden worden en ineens nietmeer, heeft dit normaal niets meer met rechten te maken.

Een virus zou wel best kunnen omdat die alle data heeft moeten lezen... Je kan via Windows Group Policy zulke stations beveiligen tegen schrijven.
Scan eens volledig met Malwarebytes anti-malware aub?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan