schrijfbeveiliging USB-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
mijn buurman had een usb-stick gekocht en wilde daar een 600-tal foto 's op kopiëren van zijn harde schijf. een 100-tal foto 's ging het goed, maar toen verscheen ineens de mededeling "schrijfbeveiliging opheffen". ben al aan het zoeken geweest: zonder resultaat.
 
je heb wellicht de vorige link gehad , ik heb deze intussen vervangen ...met het HP format tool
probeer het nog eens !
het is tevens mogelijk dat er de eerste keer een foutmelding komt ..
start dan het hp format tool terug op en voer het nogmaals uit!
 
heeft de USB stick misschien een schuifje aan de zijkant , indien zo is dit de schrijf beveiliging ...
wat betreft de per vergissing geformateerde externe schijf indien je er niets op herschrijft kun je wellicht de data die er op stond terug halen ...
met recuva
pc inspector
disk investigator
het is zo hoe langer je hier mee wacht hoe kleiner de kans is om alles terug te vinden !
recuva heeft mijn voorkeur in de gratis te gebruiken versies..
ga je voor betalende software dan is Easues Data Recovery Wizard Professional V501 aanbevolen.
 
je externe schijf word herkend ...zorg dat deze ook geselecteerd sta bij " Drive to view "
klik dan op " Search "
je dient dan een opdracht in te geven zoals " lost data" daarop begint deze dan te zoeken voor een usb stick van 16GB heeft deze een 10 minuten nodig ...
 
beste gtex, hij is volop aan het zoeken en hij heeft al meer dan 10% gevonden. met een beetje geluk komt dat goed en daar ben ik je echt ongelofelijk dankbaar voor: wéken werk zou anders onherstelbaar verloren gaan. moet ik nog iets doen als hij klaar is?
 
mijn buurman had een usb-stick gekocht en wilde daar een 600-tal foto 's op kopiëren van zijn harde schijf. een 100-tal foto 's ging het goed, maar toen verscheen ineens de mededeling "schrijfbeveiliging opheffen". ben al aan het zoeken geweest: zonder resultaat.

Gebeurd wel vaker dat als de bestanden niet in een map gezet worden, er foutmeldingen komen. En inderdaad meestal als de kaap van de 100 bereikt is.
Weet ook niet hoe het mogelijk is, maar heb dit reeds een paar maal ondervonden. Dus eerst map maken en bestanden er in zetten. Gebeurd ook veel op mp3 spelers.
 
beste gtex, hij is volop aan het zoeken en hij heeft al meer dan 10% gevonden. met een beetje geluk komt dat goed en daar ben ik je echt ongelofelijk dankbaar voor: wéken werk zou anders onherstelbaar verloren gaan. moet ik nog iets doen als hij klaar is?

zelf ken ik dit tool niet , heb deze ook nooit eerder gebruikt...het gene ik u kon meedelen in bericht 25 vond ik op een print screen van dat tool...
ik vermoed echter dat er wel degelijk iets dient gedaan te worden ...maar wat dit is , daar heb ik dus géén vermoeden van !
 
zelf ken ik dit tool niet , heb deze ook nooit eerder gebruikt...het gene ik u kon meedelen in bericht 25 vond ik op een print screen van dat tool...
ik vermoed echter dat er wel degelijk iets dient gedaan te worden ...maar wat dit is , daar heb ik dus géén vermoeden van !

De meeste van die programma's geven na afloop een opsomming van hetgeen er gevonden werdt. De vraagt volgt dan waar die moeten worden opgeslagen.
Zorg dat ge ze niet opslaat op het media waar ze gevonden werden. Anders alle werk verloren. Sla ze op Uw C op in een aparte map of op een andere externe media.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan