Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb gisteren spotmau op mijn pc gezet omdat ik een paswoord vergeten was en het met dit prg kon achterhalen, wat overigens prima lukte.

toen ik vandaag mijn pc opstarte kreeg ik een scherm met daarop het logo van spotmau en de keuze om er het paswoord te zoeken of op te starten vanaf hd. deze beide zaken werken zonder enig probleem.
maar het is wel zeer vervelend telkens je opstart dat scherm te krijgen dat voor niets meer nodig is.
ik dus naar configuratiescherm - software verwijderen en het desbetreffende prg weg gedaan.

pc uitgezet en terug opgestart en ja hoor dat verdomde scherm is daar weer met dezelfde meldingen.

dus het prg is niet weg van de pc.
kan het ook nergens meer vinden maar het werkt nog steeds zoals voorheen

iemand enig idee hoe ik dat prg zou kunnen verwijderen?

met dank

dan
 
Zorg er voor dat er bij Entry maar 1 besturing staat. Alles wat daar verder staan mag je verwijderen.
Zie afbeelding



EasyBCD1.jpg


Daarna zou het bootmenu niet meer moeten verschijnen.
 
idd qtex maar zal het zo laten, is veel minder werk dan alles opnieuw doen.
met op boot van hd te klikken in dat schermpje gaat het ook en zoveel meer tijd om te starten neemt dat ook niet in beslag.
geraak dat opstart scherm al wat gewoon :) intussen.
iedereen bedankt voor de hulp.

je mag er een slotje opzetten indien je dat wenst.
denk niet dat er nog andere oplossingen naar voor zullen komen.

dan
 
dank je voor de link ..
wel ook ik heb dus deze trial versie opgehaald ...
en me een recovery cd aangemaakt...
deze in de drive geplaatst en in de bios aangegeven om vanaf deze drive op te starten ...en inderdaad zie je dan de boot keuze menu ...tussen ..de recovery optie en het opstarten van de hd
nu heb ik dus géén wachtwoord op mijn windows versies staan .. en dat gaf de recovery ook aan ..deze starte door op naar de win7 toen ik de recovery optie selecteerde ...!
echter heb ik de win7 opnieuw afgesloten en heb ik in de bios terug aan gegeven om op te starten vanaf de hd
**het keuze menu dat waar jij tegen aan loopt zag ik dus niet ..ik kreeg mijn windows keuze menu waar ik kan kiezen tussen de win7 en de win8.
daarmee veronderstel ik dat jij nog altijd de cd in de drive heb zitten waarmee je nog steeds vanaf opstart !!!
indien dit zo is dien je de cd uit de drive te halen en de harde schijf terug in te stellen als eerste opstart media in de bios .
 
Waarom niet gewoon de bootrecord herstellen via het installatie medium van Windows zelf.
Dus booten met die installatie CD, dan naar herstel gaan. Een command prompt scherm openenen en volgende opdracht(en) uitvoeren.

bootrec.exe /fixboot
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /rebuildbcd


Dan zou je originele bootrecord moeten hersteld zijn.
 
Waarom niet gewoon de bootrecord herstellen via het installatie medium van Windows zelf.
Dus booten met die installatie CD, dan naar herstel gaan. Een command prompt scherm openenen en volgende opdracht(en) uitvoeren.

bootrec.exe /fixboot
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /rebuildbcd


Dan zou je originele bootrecord moeten hersteld zijn.

das juist het ganse probleem, heb deze dvd met win7 niet
heb deze pc als tweedehands gekocht en de dvd van win7 was er niet bij

den
 
hi,

sedert gisteren is dat bootmenu vanzelf verdwenen zonder er iets aan te doen
pc start nu gewoon op krijg enkel nog deze melding te zien voor ne paar seconden

remove boot execute record unsuccesfully

pc's zijn als vrouwen....................onbegrijpbaar

wilde jullie dat toch eens laten weten (over dat bootmenu hé)

dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan