wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
onze zoon geeft zijn wachtwoord veranderd op zijn laptop en nu vergeten - niet slim dus !
ik zou die graag terug naar fabriekinstelling doen maar geraak er niet vraagt steeds het paswoord zelfs via boot op F12

wie weet raad

bedankt
 
Om een pc of laptop naar de fabrieksinstelling te krijgen is een bepaalde F toets nodig. Bij ASUS bijvoorbeeld is dit meestal F9
Maar dan moet er wel een recovery partitie zijn.
Vaak wordt ook gevraagd om een recovery schijf te maken als je een nieuwe pc hebt gekocht en de eerste keer hebt opgestart.
Heb je dit gedaan, start dan met deze disk op.
 
laptop is een acer van 2 jaar oud - had vroeger recovery disk gemaakt maar vind het niet meer terug .
via bios zie ik ook geen recovery partitie meer staan
dit via F toets 12

zou graag liever gewoon alles eraf smijten en terug naar fabrieks instelling
 
Acer recovery oproepen ..

Druk tijdens het opstarten of een herstart de combi toetsen in ALT+F10
D.w.z. Houw de ALT toets in en druk meermaals op de F10 toets .
zodoende roep je de hoofdpagina op van de ACER recovery ...
deze heeft drie herstel opties
1..herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen,
2..herstellen vanaf een back-up van een gebruiker
3..herstellen vanaf een back-up op cd/dvd.

Optie 1 Het systeem herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen:
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de image van de standaard fabrieksinstellingen
op de verborgen partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de schijf zullen verloren gaan.
Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar zijn oorspronkelijke status;

Optie 2 Systeem herstellen vanaf back-up gebruiker
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de back-upimage van de gebruiker op de secundaire
partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verloren gaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar de meest recente gebruikersback-up.

Optie3 Systeem herstellen vanaf cd/dvd
1. Wanneer u deze optie hebt geselecteerd, plaats u de eerste back-upschijf in het optische station.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verloren gaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem vanaf de back-upimage op de cd/dvd.
3. Plaats de andere schijven wanneer u dit wordt gevraagd.

Opmerking:
Als u het systeem herstelt naar de standaard fabrieksinstellingen die op cd's/dvd's zijn
opgeslagen,zal Acer eRecovery Management u vragen schijf 2 te plaatsen om te starten.
 
nu ingesteld op ( admin ) voor alle drie ,

Vind ik ook niet heel slim. Voor dagelijks gebruik word het aanbevolen om een standaardaccount te gebruiken.
Gaat het om Windows7 en word er regelmatig een systeemkopie gemaakt? Indien van ja hoef je niet terug naar fabrieksinstellingen en kun je met een windows7 installatieschijfje een systeemkopie terugzetten.
Als het probleem opgelost is maak dan een wachtwoordherstel USB stick.
 
idd via alt en F10 kom ik in de hoofdmenu Acer recovery en terug naar fabriekinstelling . bedankt hiervoor dit was ik op zoek naar .
dit is nu opgelost echter ik had iets veranderd in de bios van pasword en vraagt hij telkens bij opstartenF2 ( enter password ) had ik veranderd in security set supervisor pasword xxx set user pasword xxx set hdd pasword - pasword on boot disabled . Ook bij gewoon opstarten vraagt hij enter hard disk password xxxxx - kan ik dit ongedaan maken ?
alvast bedankt voor de support
 
@ tuts ik heb deze terug open gezet ....
Niccnac : beweerd dus dat het hem gelukt is om de pc terug naar de fabrieksinstellingen te zetten ....
Maar.....hij dient nog steeds de F2 toets te gebruiken om te kunnen opstarten daar immers het bios W8Woord gevraagd word.

@Niccnac

het bios W8Woord uitzetten kan vermits je in de bios kunt geraken ....mijn advies is om de handleiding er bij te nemen van dit moederbord daarin word waarschijnlijk ook vermeld hoe je deze aan/uit Zet !
vind je de handleiding nergens terug kan het volgende je wellicht verder helpen ....How to clear an unknown BIOS or CMOS password
 
al geprobeerd met je windows7 cd-rom? voor de logo van windows verschijnt duw je op f12 zet je player als eerste en installeer je win7 opnieuw
als je geen recovery schyven hebt zal dit niet mogelijk zijn om naar fabrieksinstelling te gaan.normaal staat er bij schijfbeheer een partipatie van ...gb met de naam recovery.als deze er niet meer is dan is het onmogelijk.in de bios waar je je wachtwoord kan veranderen het eerste vakje laat je leeg of wis je deze en klik op enter bij het herhalen van je wachtwoord doe je het zelfde en klik nogmaals op enter om te bevestigen dien je op op f9 te klikken en klik op yes.start je pc opnieuw op dan zal hij geen ww meer vragen

heb deze ook al voorgehad
 
@swake. goede informatie ik heb dat ook voorgehad had 2 maal die vakjes in de bios leeggelaten en op enter geklikt daarna via f9 op yes geklikt en kon terug op mijn pc:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan