wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
onze zoon geeft zijn wachtwoord veranderd op zijn laptop en nu vergeten - niet slim dus !
ik zou die graag terug naar fabriekinstelling doen maar geraak er niet vraagt steeds het paswoord zelfs via boot op F12

wie weet raad

bedankt
 
beste ,

het enige probleem is nu wanneer ik de laptop opstart vraagt hij ( ENTER HARD DISK PASSWORD ) xxxxx en dan start windows hier alles ok - kan ik deze ( enter hard disk password verwijderen zodat hij normaal opstart
ik hoor het graag
mvg
 
Wachtwoord zal in bios zitten, de makkelijkste manier is de cmos-batterij op je moederbord eruit te halen voor =/- 30 sec. als je hem daarna weer terugplaatst is je BIOS gereset naar de standaard settings,dus zit er dan ook geen wachtwoord meer op.
 
je wachtwoord in de bios x2 maal leeglaten en klik op enter daarna op f9 of f10 klik op yes en sluit je pc uit start je pc opnieuw op normaal zal hij geen ww meer vragen
 
het enige probleem is nu wanneer ik de laptop opstart vraagt hij ( ENTER HARD DISK PASSWORD ) xxxxx en dan start windows hier alles ok - kan ik deze ( enter hard disk password verwijderen zodat hij normaal opstart

Een Hard disk password is alleen maar te verwijderen met een Full Format .
 
spijtig nu dat ik hier zoveel werk heb ingestoken moet zoonlief maar die passwoord maar gebruiken , anders weer een full format zie ik nu ff niet zitten . zal voor een volgende keer zijn wanneer hij de laptop weer gaat craschen .Ik wil iedereen bedanken voor de support .
Yvan hier mag een slotje op
 
Dat wachtwoord waarover je spreekt, is in de BIOS van die laptop uit te schakelen zoals reeds beschreven in vorige posts. Exact kan ik je geen richtlijnen geven, enkel dat een password instelling in de BIOS leegmaken dit kan verhelpen. Een full format van de harddisk is niet nodig hiervoor. Dit is een methode die vroeger wel eens werd toegepast, maar dat Harddisk password is een BIOS instelling. Het is er op die manier opgezet, dus het kan er op dezelfde manier afgehaald worden. De batterij is ook niet echt een optie bij een laptop daar deze vastgesoldeerd is.

Jou call... alvast success ermee.
 
Opgezet door wat en hoe? Dit is een extratje dat je kan voorzien dmv de BIOS tegenwoordig.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand doelbewust een speciaal tool hiervoor gaat downloaden, als ze het bestaan en methode hier al vanaf weten, om dat dan toe te passen.
Heb onlangs trouwens nog zo'n laptop met HDD password onder handen gekregen. Erop zetten konden ze wel ja, eraf halen niet blijkbaar. Is zoals ik ergens las in de post van zorro, nieuw password leeglaten en bevestigen. That's it, niets moeillijk aan. Er is alleen geen "clear password" knopje aanwezig.
 
Heb niet alles gelezen maar ik weet wel waar je naartoe wilt. En ik denk dat er mss een klein misverstand is. Ik praat niet over een BIOS password. Maar er zijn laptops die niet alleen een ww op de BIOS zetten, maar ook op de HDD access. En dat wachtwoord valt daar in te stellen of te verwijderen.
Je moet ook denken, dit is erop gezet door doorsnee gebruiker met de middelen die de persoon ter beschikking had. Een gezonde interesse in security en wat rondneuzen in de BIOS. Maar zoals ik zei, je kan dat ww invullen maar er is geen knop die zegt, "wissen". Daarvoor moet je alleen 2 keer een leeg ww invullen en bevestigen. Is niet altijd even logisch.
Ik ontken zeker niet dat er geen software is zoals in dat topic die dit allemaal kan instellen op je HDD, maar ik denk dat je helemaal niet zover moet zoeken hoor. En zoals ik eerder zei, ik heb onlangs nog zo'n laptop onder handen gekregen voor herstelling. De zoon des huizes had net hetzelfde geforceerd gekregen via de BIOS en kreeg het er natuurlijk ook nietmeer af (HDD access ww). Papa dan maar met die laptop naar de winkel....
 
Afhankelijk van welk type BIOS kan men dit beveiligen op zie onderstaande afbeelding.

BIOS.jpg

Set Supervisor Password
Om te voorkomen dat onbevoegden wijzigingen kunnen aanbrengen in het BIOS moet eerst het wachtwoord ingevoerd worden om in het BIOS te raken. Wachtwoord kan gewijzigd of verwijdert worden wanneer men toegang heeft tot het BIOS.

Set User Password.
Om te voorkomen dat onbevoegden het OS (besturingssysteem) kunnen opstarten.Wachtwoord kan gewijzigd of verwijdert worden wanneer men toegang heeft tot het BIOS.

Hard Disk Password.
Kan alleen maar verwijdert worden met een Full Format. Een Full Format kan enkel uitgevoerd worden met speciale software. Dit wachtwoord zit opgeslagen in het geheugen van de harde schijf. Een Full Format mag niet vergeleken worden met een eenvoudige formatering.
 
goedeavond allen , toch even geprobeerd in de bios zoals zorro vermelde .
volgende in de bios in security de paswoord opnieuw instellen vraag hij de huidige paswoord dat doe je , bij nieuwe paswoord vul je 2 x niets in en duw je op enter ;) .
daarna de laptop opnieuw laten opstarten en vraagt hij geen paswoord meer uit de bios .
probleem opgelost dank zij u allen - mijn dank hiervoor .
ivan hier mag een slotje op veronderstel ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan