Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste
Ik heb een pc 32 bit met Windows 7 (partitie 1) in een boot systeem met Windows 8 (partitie 2) beide 32 bit.

Telkens als ik Windows 8 opstart die overigens perfect werkt en daar na weer afsluit en terug ga naar
Windows 7 krijg ik fout meldingen van de harde schijven. Win 7 gaat allen harde Schijven controleren
op foute clusters en gooit er dan ook regelmatig er uit. Het resultaat is daarna dat sommige data niet meer werkt.

Het is wel zo dat ik een upgrade van Win7 op de 2de bootpartitie naar Win8 heb uitgevoerd en van af toen ging het fout.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Kan ik niet een systeem met twee verschillende Windows versie laten werken in een boot ?
 
vraagje ..
bezat de pc eerder dus al een 2de partitie of heb je deze pas aangemaakt toen je besloot om op de 2de partitie een upgrade uit te voeren naar de win8 ?
 
Test de HD eens met een Diagnose tool van de vendor zelf. Vb, als je een Seagate HD hebt kan je Seatools downloaden en eens laten scannen op fouten.
Het lijkt met geen probleem van Win 7 of 8, gaat wel toeval zijn denk'k. Beschadigde clusters duiden op een slechte HD.
 
@ Ddragon : .
ik heb eerder het vermoeden dat de TS zijn C heeft opgesplitst ( zonder eerst een defragmentatie toe te passen )
om zodoende op de 2de partitie de win7 te installeren en te upgraden naar de windows 8.
 
Als Windows (of eender welke andere app) toelaat om een schijf te verkleinen of vergroten met als doel op te splitsen, gaat die sowieso checken of dat mogelijk is. Dus zelfs als er geen defragmentatie op heeft plaatsgevonden, en de app ziet geen probleem omdat de vrije ruimte echt beschikbaar is, gaat/kan die ook niets opsplitsen op een deel waar nog data staat. Stel dat de data op een schijf van 1TB aanwezig is tot ergens vanachter op 80% sectorbased van de HDD, gaat die maar kunnen terugschroeven naar 800GB. De gebruikte app (Windows schijfbeheer of andere app) kan niet anders dan.
 
Beste
Mijn pc heeft altijd 2 partities gehad met Windows7 ,en ze staan beide op de c schijf
Part 1 Windows 7 en Partie2 Windows8.
Op mijn systeem zitten vanwege mijn muziek hobby 4 HD’s en de window versies zijn van het type ultimate

Ik heb op partie2 opnieuw geformateerd en Win.7 geinstaleerd voor een propere update naar Windows8.
Het is nu zo lang ik in Windows7 (part1) werk zijn er geen schijf fouten
dus neem ik dan ook aan dat mijn schijven goed zijn.
Werk ik echter in Win8 dan zijn er ook geen schijf problemen het is pas als ik weer terug in Win7 zit dat de miserie begint.

Het lijkt me juist of Win.8 de fat tabel aanpast van de diversen schijven inclusief die van Part1 Win.7
Ik vraag me af komt het door die upgrade, moet ik niet een volledige versie aanschaffen ?

Ps sorry voor de late reactie
 
er klopt iets niet in wat je neer schrijft ?
je schrijft "" Mijn pc heeft altijd 2 partities gehad met Windows7 ,en ze staan beide op de c schijf ""
dit kan dus niet : de windows7 die op de 1ste partitie staat eigent zich de letter C toe
je kan dus niet 2besturingssystemen op deze C installeren ...
wat kan wel ... de win7 heeft de letter C
je installeerd de win8 op de 2de partitie ( nu tijdens deze installatie word deze dan de letter C toegekend) maar als je dan weer de win7 (1ste partitie opstart) dan word de letter C (win8) vervangen (zie schijfbeheer in de win7)
het is dus zo dat van het moment je de meerdere besturings systemen in een dualboot of quadro boot optie heb ,dat er een bootloader tezien is die je toelaat om de windows van je keuze op te starten .
de windows die jij dan opstart Eigend zich de letter C toe ...
de overige windows versie krijgen dan een andere stastions letter toe gewezen ...

je zegt tevens ook " Op mijn systeem zitten vanwege mijn muziek hobby 4 HD’s "
bedoel je dat er 4 interne hd's aanwezg zijn in je systeem ! indien zo kan het best zijn dat de bootloader naar de verkeerde hd is geschreven waardoor je dus problemen krijgt om van de win8 terug te gaan naar de win7
indien dit dus het geval is ?

plaats voor meer duidelijkheid eens een print screen van de gehele sittuatie via schijfbeheer in de win7 of de win8
 
Sorry

Je hebt gelijk het is een schijf met twee partie's Schijfindeling.jpg

Peter
 
Beste vrienden

Sorry voor mijn late antwoord maar ik heb hier een paar dagen werk aangehad.
Mijn antwoord op jullie vraag is werkt het nu is nee mijn probleem is nog altijd niet opgelost
Een van jullie opmerkingen was dat het besturingssysteem altijd op schijf 0 moet staan, dat heb ik dus oog gedaan.
Een paar schijven omsteken dacht ik en de zaak is opgelost. Niets is minder waar

Hij bootte niet meer op. Ik heb een boot gemaakt via easy BCD en aangezien in niet meer aan beide besturingssystemen kon was er geen herstelling mogelijk.
Dan maar een back-up van win7 terug zetten en ja Windows 7 ging weer , nu kon ik weer mijn boot naar window 8 herstellen en beide werkte weer.
Windows 7 werkt weer perfect en ook geen schijf problemen maar als ik Windows 8 heb geopend en weer terug ga na win7 krijg ik weer HD fouten.

Ik vraag me dan ook af of Win8 een ander soort FAT tabel aanmaakt waar win 7 niet overweg kan?

Musiclover
 
zie de eerder geplaatste berichten na ...het antwoord werd er je al meegedeeld...
de mbr van de win7/ win8 werd naar de schijf 0 geschreven terwijl de schijf 1 de windows versie's bezat.

zelf had ik eerder een dual boot met de win7 en de win8 op 1 en dezelfde HD zoals bij u op 2 partities (echter ondervond ik totaal niet hetgene waar jij nu mee zit ) met een bootkeuze menu win7 ultimate /win8 pro
nu heb ik 2 interne HD's van elk 1TB en elk heeft zijn eigen windows
Bekijk bijlage 10318 tevens krijg ik ook hier bij het opstarten van de pc een boot keuze menu

en snap dus in het geheel niet waarom jij problemen ondervind nadat je de win8 heb gebruikt !
 
schijven.jpg
Beste
Zo is de instelling nu
Ik ga eens Windows 8 op een aparte schijf plaatsen en die dan verwisselen met Windows 7
zo dat hij fysiek maar een besturingssysteem heeft Kijken of dat dan werkt. Nogmaals er is niks aan de schijven zo lang ik maar in Win7 blijf
Musiclover
 
het is dat , dat ik immers niet snap...
heb hier al meerdere keren een dual boot aangemaakt ...heb er nooit problemen mee gehad...
de reden dat ik nu 2 interne hd's voorzien heb is om de pliek te testen .....(deze word volgende maand verwijderdt en vervangen door een ander test versie !)
de upgrade win7 welke ik gedaan heb naar de win8 pro is met behoud van programma's en bestanden van de win7 ( deze werken ook op de win8)

vraagje betreft de win8 die jij dus op de 2de partitie heb een upgrade versie ...m.a.w. dat je er eerst de win7 moet installeren en daarna deze upgrade naar de win8
indien zo ligt het probleem hier...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan