Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste
Ik heb een pc 32 bit met Windows 7 (partitie 1) in een boot systeem met Windows 8 (partitie 2) beide 32 bit.

Telkens als ik Windows 8 opstart die overigens perfect werkt en daar na weer afsluit en terug ga naar
Windows 7 krijg ik fout meldingen van de harde schijven. Win 7 gaat allen harde Schijven controleren
op foute clusters en gooit er dan ook regelmatig er uit. Het resultaat is daarna dat sommige data niet meer werkt.

Het is wel zo dat ik een upgrade van Win7 op de 2de bootpartitie naar Win8 heb uitgevoerd en van af toen ging het fout.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Kan ik niet een systeem met twee verschillende Windows versie laten werken in een boot ?
 
Beste

Ja dat klopt ik heb eerst win7 geinstaleerd en daarna een update naar Win8 gedaan

zou daar de fout zitten ?

Ik ga op het werk zoeken naar een Full versie en dan een voledige nieuwe instal doen

Ik hou je op de hoogte of het lukt

Musiclover
 
Beste
Ik heb mijn eerste schijf uitgeschakeld en er een lege geformatteerde voor in de plaats gezet .Hier op heb ik een fullversion van win 8 geïnstalleerd en een dagje mee gewerkt. Hierna heb ik mijn oude win7 schijf teruggeplaatst en zie er waren geen schijf fouten meer.

Ik ga nu nog eens 2 aparte schijven plaatsten bv disk-0 en disk-1 en hier op win 7 en win 8 in boot laten draaien.
Maar een ding is al zeker via een win7-8 upgrade verzie krijg je in een boot schijf fouten.

Uiteraard laat ik je hier van ook het resultaat weten
Musiclover
 
haha, je bent aan het experimenteren ...(y)
fijn dat je het boot probleem dus verholpen heb door een volledige win8 versie te gebruiken...(welliswaar op een 2de interne hd)

opmerking :
eerder had ik dus ook een dual boot op 1 hd
de 1ste partitie C had de win7 ultimate , de 2de partitie was van een win7 geupgrade naar de win8 pro
( wel dit ging aanvankelijk goed er werd een bootoptie aangemaakt en ik kreeg bij het opstarten ook telkens deze te zien ...
en je zou dan denken ok het is me gelukt ....niets is echter minder waar , want op een zekere moment (kweet niet meer welke update dit was , twas ook een maand na het aanmaken van deze dual boot ) kwam er een update binnen .....en het was gedaan met de win8 pro in dual boot met de win7 *****sterker nog zelfs de win7 kon niet meer benaderdt worden ( kreeg telkens de melding géén opstartmedia beschikbaar !!) had dit echt met die bepaalde update te maken ?
vrees van wel..!!

nu ik over 2 interne hd's beschik kon ik op elk van deze een besturings systeem installeren ( ook nu werd er een boot keuze scherm aangemaakt en kon ik kiezen welke OS ik wilde opstarten ....
uiteindelijk heb ik dan enkel de win8 pro over gehouden ....en werk ik enkel nog met de win8 pro

in elk geval this door te experimenteren dat men het leert !
succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan