Windows 12 Windows 12 komt eraan...

klopt (spijtig genoeg) ... want die mensen met een Win 7 die verbinding hebben met het Internet lopen een héél groot risico op miserie. En soms geven ze die door aan hun contacten.
 
Ik snap niet goed waarom men de vernieuwingen niet omarmen. Als het over de auto gaat, kan het niet snel genoeg gaan om de vernieuwingen te krijgen op hun nieuwe auto, maar als het om een nieuw besturingssysteem gaat, dan gaan ze op hun achterste poten gaan staan. Dat Win 12 sneller komt als Win 11. Microsoft had beloofd dat Win 10 hun laatste OS ging zijn, dit was te mooi om waar te zijn, maar ze hebben het wel lang vol gehouden. Er is geen vaste regel van om de hoeveel jaar er een nieuw besturingssysteem komt opdagen heb ik den indruk. Ze moeten ook mee gaan met de flow van het net met hun updates/upgrades. Als er zoals er iets meer als een jaar een boem was over AI, dan moeten ze mee op die trein springen of ze lopen hopeloos achter. Er zijn dus tal van redenen waarom iets sneller of net trager komt. Er is ook zo iets wat heel erg in is en waar er geruchten de ronde doen dat ze het met Win 12 ook die weg in zouden slaan dat het met een abbo zou komen. Dan pas ik en ga ik over naar iets anders. Vind dit geen goed trend van op alles een maandelijks contract te hebben. Als het daarin tegen gewoon om een aankoop gaat of gratis upgrade van Win 11 naar 12 gaat doe ik het.
 
Ik zie Windows 12 nog niet zo snel uitkomen hoor, of toch dit jaar nog niet. Waarschijnlijk gaat de base code van Windows in die release volledig gemigreerd zijn naar Rust (ipv C/C++). En aan zoiets is toch wel veel werk. Momenteel zijn er blijkbaar al een aantal componenten die gemigreerd zijn, zelfs aanwezig in Windows 11.
De voornaamste reden hiervoor is om "memory safety" te garanderen mbv Rust code, daar waar zoiets veel moeilijker en complexer is in C/C++. Gevolg is dat er minder bugs zijn die gepatched moeten worden. Of dat is toch de theorie... :cool:
 
Hier een uitleg voor mensen met wat minder technische kennis

 
Uiteraard kan Microsoft niet achter blijven of de hele AI-trein missen maar er verschijnen ook veel hoax-berichten hierover. Overal wordt gespeculeerd en soms wordt dat dan ook als waarheid aangenomen en verspreid. Persoonlijk denk ik dat die Windows12 nog wel even zal uitblijven. Wat die 24H2 update betreft, die komt wel zeker en zoals hierboven reeds gemeld, zal die waarschijnlijk ook verdere beperkingen opleggen wat betreft hardware. Ach, best is om gewoon af te wachten (wat als beta-tester geen evident statement is ;):unsure::D).
 
Terug
Bovenaan Onderaan