Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste Allemaal,

► [1] Het zonder meer duidelijk dat vanaf Windows 8, het accent werd gelegd op de Touch screen-gebruikers. De die hard Desktop gebruikers zoals velen onder ons ondervinden niets dan problemen bij het zoeken van work-arounds.

Het terugkomen van de start knop in Win8.1 is een grap! Hoewel ik echt mijn best heb gedaan om volgens de instructies van Win8.1 te werken is het me niet gelukt om echt prettig te werken. Er zijn een vijftal mogelijkheden om een betere oplossing met de startknop terug te hebben.
Uit de vijf mogelijkheden heb ik [ StartIsBack ] ± $3,5 gekozen en ben er zeer blij mee. Het is echt zoals in Win7 en zonder enig verlies van de Win8.1-mogelijkheden. Bovendien in het Nederlands.

► [2] Ik had betaalde Emsisoft als antivirus. Nu lees ik dat vanaf Win8.1 de Win-Defender helemaal is veranderd en betrouwbaar zou zijn als enige Antivirus. Ik heb dat nu ingesteld en merk een lage systeembelasting. Nu nog afwachten of er Virussen doorkomen.

Graag jullie opinie over de twee punten. Dank op voorhand.

Groetjes,
WW
 
...Neem er maar een uitgebreid boek bij. 'Schoone' heeft een nieuwe uitgave. Het E-book is al direct te krijgen en de papieren versie 1 november. Dit is geen reclame. Zijn boeken zijn gewoon goed.

Walter
 
Ben verschillende bedenkingen aan het lezen geweeszt over Win8.1 en twijfel sterk of het wel een meerwaarde oplevert voor een gewone laptop......ben bang dat het eerder een "downgrade" is.
Ik heb de Powershell startknop erop staan en deze werkt 100% zoals de startknop moet zijn.
Had vanmorgen de cursor boven de 8.1-knop in App-store staan, maar heb niet geklikt; denk dat ik mijn Win8 ga laten zoals hij is.
Trouwens, ik heb een geïnstalleerde versie bij aankoop vd laptop en geen upgrade van 7 naar 8.

gr
 
Op YouTube vind je vooral bij » Britec « (met c) tientallen tutorials i.v.m. Win 8/8.1 om de voordelen te houden en de nadelen te verbergen. Win8 vooral niet weg doen, want het is duidelijk sneller! Er staat ook een mogelijkheid voor nieuwe kopers, die automatisch Win8 meekrijgen, om te downgraden naar Win7. Dat is geen goed idee vind ik. Maar er staan veel goede en interessante mogelijkheden in.
Toch zal ik proberen Win8.1 te begrijpen en eventueel toe te passen.
Grtn, WW
 
wat denk ik ervan..draai het het nu in virtueel machine...ja zie een hoop tegels..al beetje na mijn hand gezet...ook 38 gratis apps..tsja wat moet ik ermee..zegt me echt nie veel...natuurlijk nog maar pas bezig..eerste zicht heb ik zo iets van WIN8 nee nog niet als vaste OS..kan veranderen natuurlijk..zo weten jullie ook wat een leek denkt van WIN8....
 
Moet nog steeds zeggen dat ik zelden opstart met W8. Mijn first boot is en blijft voorlopig nog W7. Ook na de veranderingen die in W8.1 zijn doorgevoerd.
 
Hello,
Ik ben er zelf nog eens terug. Sinds ik »StartIsBack« geïnstalleerd heb werk ik weer zoals met Win7, maar profiteer toch van een snellere Win 8.1. Maar aan de 'features' van Win8.1 kan ik me niet wennen. Misschien nadat ik Schoone's boek zal hebben, word ik terug gemotiveerd. Misschien...
Beste groeten,
Walter

P.S. Pluiske heeft een nieuwe Avatar... Al wel duizend reproducties van dat schilderij gezien - overal. Als Avatar geen slechte keuze.
 
[StartIsBack] downloaden en je hebt het beste van twee werelden. Start ècht als in Win7 en vind je ergens een Win 8.1 element waar je van houdt, dan kan je dit ook gebruiken.
Alléén 8.1 was/is me te ongeschikt voor de desktop.
Walter
 
navarro
Laat gewoon VLC media player staan.
De rest gewoon eens rechts op de tegel klikken en kiezen voor:
Losmaken van Start

Start.png
 
@Luc mms heb ik niet heel goed uitgelegd!!afb.die je zie is als je op pijltje links vanonder klikt..dan komen al de apps tevoorschijn...met andere progs heb ik dit ook ...b.v met Gadwin ook 2 extra ..die heb ik weg gedaan via bestandslocatie..daar icoontjes verwijderd...en ze zen weg.... los en vast maken snap ik al...
de vraag is is het normaal als je één prog download..er meerdere tegels komen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan