Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik ben overgestapt vorige maand van XP naar een Medion laptop met Win 8.1. Nu word hierboven haarfijn uitgelegd hoe in 8.1 een Systeem B.U. wordt gemaakt, maar is het soms mogelijk dat iemand eens duidelijk maakt i.g.v. PC problemen, die B.U. wordt teruggezet?
Ik had nl. reeds zo een B.U. gemaakt op een 1 GB ext. HD en toen ik de B.U. wilde terugzetten kon ik het vergeten: de melding kwam dat er geen geldige B.U. gevonden word. Alles geprobeerd, ook met bestandsgeschiedenis, niets aan te doen: terug naar fabrieksinstelling en 2 dagen werk om de PC terug in zijn laatste stand te krijgen!
Het is mij ook niet duidelijk het verschil tussen die bestandsgeschiedenis en een Systeem B.U., ik heb het toen allebei geprobeerd, niets hielp. Moet die ext. HD steeds aan de PC hangen voor die bestandsgeschiedenis of voor die B.U.? Ik heb nl nogal wat geëxperimenteerd in het begin met ook oudere progr. er op te zetten en ja, dan kan er wel eens iets mislopen.

Was dat een luxe vroeger bij XP met het progr. Ghost!, daar heb ik veel plezier aan beleefd, maar ja, dat bestaat niet meer. Er is wel nog Acronis True Image 2014, daar lees ik zowel pos. als negatieve kommentaren over, maar moest dat werken zoals Ghost zou ik het willen aankopen.

Is er iemand die ervaring heeft in True Image 2014 bij Win 8.1 ? Dan zou ik het graag horen voor ik het aanschaf,

Met vriendelijke dank bij een antwoordje!
Mvg, Fred
 
AOMEI Partition Assistant Pro Edition 5.5 Free License
AOMEI Partition Assistant Pro Edition 5.5 Free License Key Giveaway
Werkt nog altijd.

Schermopname (7).jpg
 
Zo heeft ieder zijn overtuiging over wat de beste manier is. Zelf zweer ik bij Paragon Home (betaald, maar de Free kan ook veel). Mijn Anti-virus bewaking is nu al een lange tijd 'Emsisoft'. Dàt is nu echt de aller-aller-beste!
Voilà, 't Is maar dat je het weet.
Mvg | Walter
 
Dat is nu gewoon als ik mijn schijf uit de PC haal en verwissel met de gekloonde Schijf.
Mijn mappen bewaar ik gewoon op een externe schijf dezelfde waar ik mijn Videos op sla om af te spelen met mijn mediaspeler.
 
Eerst WinPE bootable CD maken.
En van daaruit opstarten. Daarmee werkt dit altijd.

Bekijk bijlage 12198

Inderdaad, werkt perfect. Zelf heb ik reeds diverse soft hiervoor gebruikt. Macrium reflect free, heeft het nadeel maar enkel te werken met de C schijf. In de betalende versie kan dat ook met de andere schijven.
Acronis True image 2014, heeft het voordeel Nederlandstalig te zijn. Maar betalend.
MiniTool Drive Copy, is rechtdoor rechtaan copy nemen en terugplaatsen. Zoals de naam zegt : Mini tool. Gratis.
AOMEI Partition Assistant Pro Edition 5.5, hierboven reeds uiteengezet. Gratis in het Engels. Doet wat het beloofd.
Om terug te plaatsen in geval van defecte of vervangen C schijf, heb je altijd een extern opstartmedium nodig. Het program waarmee je werkt levert die altijd mee.
 
Er is niemand die zegt dat hij niet in Paragon geloofd.
Maar gratis is gratis.
Ik maak gebruik van een Sharkoon SATA QuickPort XT die ik samen met mijn interne schijf gekocht heb en die kan je ook bezigen voor je laptop er gaat zowel 3,5 en 2,5 inch HD in.

Sharkoon SATA QuickPort XT.jpg
 
Er is niemand die zegt dat hij niet in Paragon geloofd.
Maar gratis is gratis.
Ik maak gebruik van een Sharkoon SATA QuickPort XT die ik samen met mijn interne schijf gekocht heb en die kan je ook bezigen voor je laptop er gaat zowel 3,5 en 2,5 inch HD in.

Bekijk bijlage 12199

Deze heb ik ook (in 2 versies) versie 2, kan je de drive er gewoon inzetten. Werkt prima. Voordeel is, je kan er alle schijven in kwijt.
 
Zelfs wanneer je die eerste image meteen na het installeren van alle programma's die je wil gebruiken maakt zit het helaas regelmatig fout, zeker wanneer je die software hebt gedownload vanop "foute" sites zoals bijvoorbeeld Softonic: zonder dat je het beseft heb je reeds de (on)nodige PUP's, toolbars en achterpoortjes voor malware on board ... op die manier ga je dan ook telkens weer terugvallen op een foute image ... foute boel !

Windows installeren, updaten van Windows (eventueel ook drivers), wanneer je dit hebt uitgevoerd maak je een eerste image. Na het downloaden (RECHTSTREEKS downloaden vanop de site vanop de producent !) en installeren van de aanvullende software maak je een tweede image, die je liefst op een andere externe geheugendrager stockeert: je hebt dus minimum TWEE externe harde schijven nodig om op veilig te spelen.

In tegenstelling tot wat hier werd aangehaald neemt Macrium Reflect Free ook andere partities op in zijn image, je hoeft ze enkel aan te vinken.
 
Zelfs wanneer je die eerste image meteen na het installeren van alle programma's die je wil gebruiken maakt zit het helaas regelmatig fout, zeker wanneer je die software hebt gedownload vanop "foute" sites zoals bijvoorbeeld Softonic

Uiteraard, mijn advies betreft hier dus de installatie van een legale besturing met legale software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan