Status
Niet open voor verdere reacties.
beste helpers ;​
ik heb momenteel windows 7 op mijn pc staan en deze is geinstalleerd door de fabriek , dus als ik wil formateren gebruik ik dus de recovery van de pc.
nu is mijn vraag .... kan ik die verwijderen om met een schone pc windows 8 te kunnen installeren ?
ik heb de trial al eens geinstalleerd maar die stond dus op dezelfde schijf c naast windows 7.
telkens ik opstart moest ik dus kiezen tussen windows 7 of 8 en dat is niet alleen onhandig maar gebruikt dus wel erg veel ruimte op de c schijf.
alvast bedankt voor degene die mij kan antwoorden .
 
ik heb de trial al eens geinstalleerd maar die stond dus op dezelfde schijf c naast windows 7.

Dat kan dus niet ! Je kunt nooit 2 verschillende besturingen op één C schijf ( partitie) installeren. Tenzij Windows 7 op een andere disk letter staat geinstalleerd. Maar daar ga ik niet van uit.

De recovery hoeft niet verwijderd te worden om een cleane install te doen met Windows 8. Maar je hebt er niet zo veel meer aan als je met Windows 8 draait, omdat je na een recovery weer terug bent in de fabrieksinstelling en dat is dus Windows7
Wat mij betreft mag je daarom deze recovery schijf formateren. Voorwaarde is wel dat alle drivers die je voor Windows 8 nodig hebt, ergens ter download hebt gevonden. Hiermee bedoel ik dus alle drivers voor het moederbord en eventuele kaartjes die in de pc zitten.

Het ligt er een beetje aan hoe groot de harddisk is om goed advies te geven. Is deze groot genoeg dan zou ik de grootte van de herstel partitie zelfs wat vergroten en voor de data gebruiken en dan de C schijf voor de besturing en alle programma's.

Is deze klein, dan zou ik de herstel partitie samenvoegen met de C schijf zodat je 1 schijf hebt.
 
Dat kan dus niet ! Je kunt nooit 2 verschillende besturingen op één C schijf ( partitie) installeren. Tenzij Windows 7 op een andere disk letter staat geinstalleerd. Maar daar ga ik niet van uit.

Op dezelfde schijf kan wel, maar niet op dezelfde partitie.
Wat wel kan, is twee of zelfs meerdere identieke windows besturingssystem op één en dezelfde schijf op partitie installeren .
 
bij recovery heb je een partipatie van 25 gb.die je niet mag formateren of verwijderen.dient om pc te herstellen voor recovery,cd
je kan je c schijf plitsen in 2 op de eerste zet je een oudere besturingsysteem op en op de tweede windows8
op de 2 de gedeelte waar je win8 wilt opzetten die mag je eerst formateren
maar tis geraadzaam om eerst een backup te maken van je volledige c -schijf en deze op te slaan op een eventuele externe schijf deze kan je doe met true acronis kan je downloaden met een proefversie van 30 dagen daarna dien je deze aan te kopen.
bij het opstarten kan je dan kiezen welke windows je wilt gebruiken. je kan deze ook wijzigen dat je direct op de gewenste systeem bent maar als je de andere wilt gebruiken dien je dan voor het afsluiten deze terug op de andere te zetten dan start je pc op op de volgende systeem dan zomaar voort dit is dan ook een geen manier van doen.
 
Hier vind je een filmke hoe je de recovery dvd's kan branden.

bedankt voor het filmpje , ik heb er eens naar gekeken en op een bepaald moment moet ik dus naar start gaan en daar zou ik recovery manager moeten aanklikken , welnu die recoverymanager staat er niet tussen , dus ik kan geen schijven branden .

wel raar dat ik het filmpje niet kan opslaan en de site kan ook niet bij favorieten worden opgeslagen.
 
bij recovery heb je een partipatie van 25 gb.die je niet mag formateren of verwijderen.dient om pc te herstellen voor recovery,cd
je kan je c schijf plitsen in 2 op de eerste zet je een oudere besturingsysteem op en op de tweede windows8
op de 2 de gedeelte waar je win8 wilt opzetten die mag je eerst formateren
maar tis geraadzaam om eerst een backup te maken van je volledige c -schijf en deze op te slaan op een eventuele externe schijf deze kan je doe met true acronis kan je downloaden met een proefversie van 30 dagen daarna dien je deze aan te kopen.
bij het opstarten kan je dan kiezen welke windows je wilt gebruiken. je kan deze ook wijzigen dat je direct op de gewenste systeem bent maar als je de andere wilt gebruiken dien je dan voor het afsluiten deze terug op de andere te zetten dan start je pc op op de volgende systeem dan zomaar voort dit is dan ook een geen manier van doen.
______________________________________________________________________________________________________________________________

de schijf is dus verdeeld in 1/ de C schijf 2/ factory image * D schijf * en 3/ HP2 schijf daar staat momenteel windows 8 als 90 dagen trial op en wanneer ik dus windows 7 heb draaien kan ik dus niet zomaar naar 8 gaan ik moet dus telkens opnieuw opstarten en een keuze maken .
maar aangezien ik misschien wel van plan ben op windows 8 aan te schaffen zou ik graag willen beshikken over de volle capaciteit van de schijf en zou dus de recovery eraf moeten zodat ik meer ruimte heb , ik zou dar de recovery niet meer nodig hebben omdat ik dan een installatie dvd zal hebben van windows 8
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor het filmpje , ik heb er eens naar gekeken en op een bepaald moment moet ik dus naar start gaan en daar zou ik recovery manager moeten aanklikken , welnu die recoverymanager staat er niet tussen , dus ik kan geen schijven branden .

wel raar dat ik het filmpje niet kan opslaan en de site kan ook niet bij favorieten worden opgeslagen.
ik denk dat je die link bovenaan moet opslaan bv naar je documenten of muziek of dergelijks
 
bij recovery heb je een partipatie van 25 gb.die je niet mag formateren of verwijderen.dient om pc te herstellen voor recovery,cd
je kan je c schijf plitsen in 2 op de eerste zet je een oudere besturingsysteem op en op de tweede windows8
op de 2 de gedeelte waar je win8 wilt opzetten die mag je eerst formateren
maar tis geraadzaam om eerst een backup te maken van je volledige c -schijf en deze op te slaan op een eventuele externe schijf deze kan je doe met true acronis kan je downloaden met een proefversie van 30 dagen daarna dien je deze aan te kopen.
bij het opstarten kan je dan kiezen welke windows je wilt gebruiken. je kan deze ook wijzigen dat je direct op de gewenste systeem bent maar als je de andere wilt gebruiken dien je dan voor het afsluiten deze terug op de andere te zetten dan start je pc op op de volgende systeem dan zomaar voort dit is dan ook een geen manier van doen.
______________________________________________________________________________________________________________________________
de schijf is dus verdeeld in 1/ de C schijf 2/ factory image * D schijf * en 3/ HP2 schijf daar staat momenteel windows 8 als 90 dagen trial op en wanneer ik dus windows 7 heb draaien kan ik dus niet zomaar naar 8 gaan ik moet dus telkens opnieuw opstarten en een keuze maken .
maar aangezien ik misschien wel van plan ben op windows 8 aan te schaffen zou ik graag willen beshikken over de volle capaciteit van de schijf en zou dus de recovery eraf moeten zodat ik meer ruimte heb , ik zou dar de recovery niet meer nodig hebben omdat ik dan een installatie dvd zal hebben van windows 8

1 ga naar start
2 naar configuratiescherm
3 klik op systeembeheer
4 daarna op schijfbeheer
als ik het goed begrijp heb je je c in 3 verdeeld ? dus klik met je rechtermuisknop op D klik op volume formateren eenmaal voltooid terug met je rechtermuisknop op D en klik op volume verwijderen.deze staat dan in zwart.klik dan op de c rechtermuisknop en klik volume uitbreiden dan krijg je een venster hoeveel mb er word toegevoegd (1024mb is 1gb) klik dan op oke dus je D zal dan toegevoegd worden naar je C doe dit ook met de andere helften eenmaal gedaan is je schijf terug in zijn geheel daarna kan je win8 installeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan