Status
Niet open voor verdere reacties.
beste helpers ;​
ik heb momenteel windows 7 op mijn pc staan en deze is geinstalleerd door de fabriek , dus als ik wil formateren gebruik ik dus de recovery van de pc.
nu is mijn vraag .... kan ik die verwijderen om met een schone pc windows 8 te kunnen installeren ?
ik heb de trial al eens geinstalleerd maar die stond dus op dezelfde schijf c naast windows 7.
telkens ik opstart moest ik dus kiezen tussen windows 7 of 8 en dat is niet alleen onhandig maar gebruikt dus wel erg veel ruimte op de c schijf.
alvast bedankt voor degene die mij kan antwoorden .
 
ik heb het een en ander in tekst gezet ...
eerst de opmerking :
de HP Herstel Software laat je maar 1x toe om deze herstel media's aan te maken !!!
-gebruik uitsluitend lege dvd's (met voorkeur dvd+r ) je heb verschillende dvd's nodig ( meestal 3 stuks) dit word je aangegeven !!! nummer elke dvd ...
-vooraleer je met het aanmaken begint van deze recovery dvd's verbreek je best je internet verbinding......(dit om het lastig gevallen te worden met updates te vermijden )
-ook ontkoppel je elk ander toestel dat niet rechtstreeks nodig is ...wat is wel nodig dit is : je toetsenbord, scherm , muis en pc ( in sommige gevallen ook een externe drive station indien deze niet aanwezig is in de pc )

om de HP Recovery Media Creation te starten
- kilk je op start.
-zoek in de programma files naar de Recovery Manager .
-open deze en selecteer de Recovery Media Creation en volg stapsgewijs elke stap op.

ook door de F11 toets in te drukken tijdens het opstarten van de pc komt je bij deze optie terecht waar je de dvd's kunt aanmaken ....of de pc hersteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het een en ander in tekst gezet ...
eerst de opmerking :
de HP Herstel Software laat je maar 1x toe om deze herstel media's aan te maken !!!
-gebruik uitsluitend lege dvd's (met voorkeur dvd+r ) je heb verschillende dvd's nodig ( meestal 3 stuks) dit word je aangegeven !!! nummer elke dvd ...
-vooraleer je met het aanmaken begint van deze recovery dvd's verbreek je best je internet verbinding......(dit om het lastig gevallen te worden met updates te vermijden )
-ook ontkoppel je elk ander toestel dat niet rechtstreeks nodig is ...wat is wel nodig dit is : je toetsenbord, scherm , muis en pc ( in sommige gevallen ook een externe drive station indien deze niet aanwezig is in de pc )

om de HP Recovery Media Creation te starten
- kilk je op start.
-zoek in de programma files naar de Recovery Manager .
-open deze en selecteer de Recovery Media Creation en volg stapsgewijs elke stap op.

ook door de F11 toets in te drukken tijdens het opstarten van de pc komt je bij deze optie terecht waar je de dvd's kunt aanmaken ....of de pc hersteld.

als ik zijn eerste mail goed begrijp wil hij duidelijk van recovery af? en wil hij enkel win8 als installatie gebruiken als schone lei?
is hij nog degelijk van zin om in de toekomst win7 te gebruiken? zoja is het inderdaad aangeraden om eerst recovery,s aan te maken.of als hij in het bezit van een cd-rom van windows7is.zijn de recovery,s niet nodig aangezien je toch bijna alles opnieuw moet downloaden of installeren. bij recovery word hij enkel terug gezet naar fabriekinstelling en daar staat veel brol op wat een mens niet nodig heeft. maar ja zo maken ze reklame over andere ongewenste software? ik heb ook recovery,s 5 stuks maar gebruik ze niet duurt bijna 4 uur vooraleer je pc terug op fabriekinstelling staat. en gebruik gewone orginele cd-rom van windows7
 
@ zorro dat begrijp ik ook uit zijn eerste bericht maar het is géén overbodige luxe indien hij eerst zichzelf indekt door deze HP recovery dvd's aan te maken ....
want 1x de recovery partitie verwijderdt werd is deze niet meer te benaderen ...tenzij men deze bij HP zelf aanvraagd en ervoor betaald .
dus hier gaat het dus enkel om een voorzorgsmaatregel...
 
@ zorro dat begrijp ik ook uit zijn eerste bericht maar het is géén overbodige luxe indien hij eerst zichzelf indekt door deze HP recovery dvd's aan te maken ....
want 1x de recovery partitie verwijderdt werd is deze niet meer te benaderen ...tenzij men deze bij HP zelf aanvraagd en ervoor betaald .
dus hier gaat het dus enkel om een voorzorgsmaatregel...
daarin heb je gelijk@qtex;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan