Internet Algemeen aanmelden

Hallo,
Als ik mij wil aanmelden vb. op facebook klik ik op aanmelden en krijg de vraag bevestigen ofwel op een ander apparaat of een code verzenden naar mijn e-mail.
Dit is ook zo voor home banking moet ik steeds mijn gebruikersidentificatie invullen en ook nog verschillende andere zoals proximus en chatgpt. Vroeger gingen die websides automatisch open en wat zou de oorzaak zijn?

Mvg

Hallo,
Als ik mij wil aanmelden vb. op facebook klik ik op aanmelden en krijg de vraag bevestigen ofwel op een ander apparaat of een code verzenden naar mijn e-mail.
wettelijke verplichting tot betere beveiliging : die 2-factor authenticatie wordt de norm.
Door het groot aantal gelekte paswoorden en andere vormen van hacking is dat geen overbodige luxe, maar wel een beetje vervelend.
Dit is ook zo voor home banking moet ik steeds mijn gebruikersidentificatie invullen en ook nog verschillende andere zoals proximus en chatgpt. Vroeger gingen die websides automatisch open en wat zou de oorzaak zijn?

Mvg
dat heeft ook te maken met beveiligingsniveau's voor wat bank apps betreft : logisch...

Bij ChatGPT speelt dat niet, maar hangt af van de instellingen van je browser en/of de account die je gebruikt enerzijds in die browser en anderzijds in ChatGPT.... Als dat dezelfde zijn (Gmail dus.... in Chrome vb.) werkt het transparant.

Terug
Bovenaan