Als Windows Vista verkenner niet meer werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ga naar "Start" -> "Uitvoeren" -> en typ SFC /SCANNOW
Dit werkt heb ik zelf getest ;)
 
Is de Vista DVD niet nodig, ik dacht van wel.

Als je vermoedt dat er bestanden beschadigd zijn, dan kan je hetvolgende
proberen:
- Plaats de DVD in de DVD drive
- Open een opdrachtprompt
- Tik in:

SFC /SCANNOW

- Laat dit rustig draaien (kan enkele minuten duren)
- Herstart je PC nadat dit gedaan is
- Kijk na of je nog problemen hebt

Het is in elk geval minder drastisch dan een her-installatie, en dus het
proberen waard.

SFC is de "System File Checker". Die gaat na of de bestanden op je harddisk
gelijk zijn aan de bestanden op de CD, en her-installeert indien nodig
beschadigde bestanden.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:eek:ffice" /><o:p></o:p>
 
Scannow

Scannow

Wanneer ik bij uitvoeren in tik sfc /scannow, gebeurd er niets, enig idee aan wat dit zou kunnen liggen???
Mvg
 
ga naar start/uitvoeren
gebruikersaccounts dubbelklikken
onderaan "gebruikersaccountbeheer in of uitschakelen" aanklikken en de v wegklikken.
klik ok en ja voor heropstarten.
Na heropstart bij uitvoeren sfc /scannow tikken en de vistadvd bij de hand houden
 
Scannow

Scannow

Bedankt het scannen is perfect gelukt maar heeft m'n verkenner probleem niet opgelost, dus??? Wat nu verder???
Mvg
 
Doe je dat met een muis?
Probeer eens een andere.
Wat ik wel ondervonden heb bij vista; als ik op de desktop een bestand wil weggooien trekt hij wel eens een window, zoals voor meerdere bestanden selecteren, maar dat is een foutje in vista.
't zal mss beteren met sp1 straks.
Anders toch maar de vistasetup starten onder vista en een upgrade.
Dan moet vista wel opnieuw geactiveerd worden.
Een backup van je bestanden als er al opstaan.
Wat gebeurt er precies in die verkenner?
Dat zie ik niet staan hier.
 
Bedankt het scannen is perfect gelukt maar heeft m'n verkenner probleem niet opgelost, dus??? Wat nu verder???
Mvg

Het probleem van de verkenner bij VISTA is in alle hoeken van het land bekend. Knippen, plakken, verslepen en kopiëren kortom de basis elementen die een computer zou moeten kunnen en dat bij de verkenner valt in diggelen bij vista. De software makers (Microsoft ) doet alles van der hand met de melding, ik citeer Microsoft “ OEM software heeft geen ondersteuning bij ons je moet deze halen bij de hardwarefabrikant”. En deze kunnen meestal niet in de software van M.S. de gigant M.S. profiteert van zijn sterke positie en de kleine man moet weer maar knikken en slikken. Je kunt een nieuwe versie kopen en daar kan je een ondersteuning van krijgen. Maar niet bij een OEM versie. De meeste mensen die ik ken gaan terug over naar X.P. met een normale kennis kan je de problemen zelf niet oplossen en zeker niet in VISTA als ook niet de hardware mensen.( 16 dagen zoeken) voor ??????????
kanenpieper
 
tsja, je krijgt dan ook bijna geld toe op oemversies.
Als je een pc samensteld en je hebt reeds een case, voeding en dvd recorder die je recupereert, dan ben je nog steeds meer geld kwijt dan wanneer je een merkpc koopt met vista EN office EN een gratis norton virusscanner voorgeinstalleerd.
En dan wil je nog volledige ondersteuning erbovenop? voor noppes?
Sommige mensen vinden het nooit genoeg.
Doe oemversies hebben grote fabrikanten een gratis licentie voor, asus zelfs een lifetime free license, dit om de consument gratis te laten proeven van windows.Het is de bedoeling dat je, bij tevredenheid overgaat tot aanschaf van een deftige vista, je kan ook kiezen voor linux of mac.
Wanneer je een mac koopt is het volwaardige besturingssysteem er altijd bij, en werkt ook beter dan een oemwindows, maar....je bent ook veel meer geld kwijt.
En maar klagen dat windows duur is.
Trouwens, een mac word vandaag met standaard pc onderdelen gebouwd, zou dus niet langer duurder mogen zijn.
Wie is hier nu de grootste afzetter??
 
tsja, je krijgt dan ook bijna geld toe op oemversies.
Als je een pc samensteld en je hebt reeds een case, voeding en dvd recorder die je recupereert, dan ben je nog steeds meer geld kwijt dan wanneer je een merkpc koopt met vista EN office EN een gratis norton virusscanner voorgeinstalleerd.
En dan wil je nog volledige ondersteuning erbovenop? voor noppes?
Sommige mensen vinden het nooit genoeg.
Doe oemversies hebben grote fabrikanten een gratis licentie voor, asus zelfs een lifetime free license, dit om de consument gratis te laten proeven van windows.Het is de bedoeling dat je, bij tevredenheid overgaat tot aanschaf van een deftige vista, je kan ook kiezen voor linux of mac.
Wanneer je een mac koopt is het volwaardige besturingssysteem er altijd bij, en werkt ook beter dan een oemwindows, maar....je bent ook veel meer geld kwijt.
En maar klagen dat windows duur is.
Trouwens, een mac word vandaag met standaard pc onderdelen gebouwd, zou dus niet langer duurder mogen zijn.
Wie is hier nu de grootste afzetter??
sorry maar als de OEM niet werkt dan koopt je zeker geen deftige VISTA die dan misschien werk.zeker niet als de fabrikant het ook niet meer weet
 
De logica is soms zo ver gezocht dat je ze niet meer weervind.
Bij apple is er ook geruzied over marketingstrategieen
Koop je een mac, zit het besturingssysteem er altijd bij, kan niet los van elkaar.
Je kan wel het besturingssysteem apart kopen om er eens van te proeven, maar koop je dan een mac, betaal je weer het besturingssysteem, 2x hetzelfde dus.
Precies daarom is een van de macoprichters weggegaan, en heeft een mac, via linux als gratis download ter beschikking gesteld, want een mac cd kopen om bij overschakeling naar mac die nog eens te kopen doet ook niemand.
2 jaar geleden is die persoon teruggekeerd naar mac.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan