Cameraproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag allemaal,
heb een aantal Hi8 en DV cassettes om op dvd te branden. Tot hier alles goed verlopen maar nu heb ik plots horizontale banden op het capteerde beeld. De banden vertonen pixels van vorige
frames of het zijn gewoon kleine vierkantjes in een aantal kleuren. Neem ik een cassette die ik al met succes gecapteerd had dan krijg ik daar ook in sommige delen die banden.
Sommige mensen op de fora voor videomontage denken dat het vuil is en andere denken dat het de bandloop is die scheef loopt. Nog geen ernstig te geloven antwoord gevonden.
Het gaat om Sony camera's . Is iemand bekend met dit probleem en wat is er aan te doen?
Grt
Jdr
 
Vermoedelijk heb je de resolutie bij het capteren verkeerd ingesteld. Zie ook eens hoeveel frames/sec heb je ingesteld? (Pal of Secam) Pal is 25frames/sec Secam is 30/sec.
Als je video's maakt, dan doe je er best aan te zorgen dat er geen Pal en Secam beelden samen lopen. Vermeld ook eens met welk program je de video hebt gemaakt.
 
goeie avond,
Het capteren gebeurt met cyberlink powerdirector 16 en dat de instelling van Pal naar Secam of NTSC verschoven is denk ik niet , althans niet door mij. Zal het straks eens natrekken. (staat op andere computer)
Ik laat je iets weten.
Grt
Jdr
 
Kan ook met de rekenkracht van de pc te maken hebben. Als er haperingen in de hardware ontstaan tijdens het capturen kunnen er storingen in het beeld komen.
 
Een ding misschien nog, ik heb al 31 filmen op dvd gezet met dezelfde apparatuur. Mijn pc heeft een i7 intel aan boord en een Nvidea grafische kaart Geforce 770 daar is niets mis mee.
Volgens mij is er iets met de camera of met een van de camera's. Wanneer een van de camera's de bandjes verkeerd opspoelt (scheefloop) dan worden ze ook op de cassette in verschoven toestand gespoeld. Dat verklaart misschien dat ik met de twee camera's hetzelfde probleem heb. Nog iets, een deel van de cassette wordt normaal gecapteerd andere delen vertonen dan weer deze banden. Ik zal eens proberen om een jullie een voorbeeld te sturen. Zal dat morgen doen.
Bedankt voor de antwoorden.
GRt
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan