Windows 10 CD Adrivalan Top Classics II start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 CDA van 1Kb en een melding heb ik bij plaatsen cd:
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21815
Zijn dat beveilgde cd's ? Ik heb er nog al zo 1 tegen gekomen en komt er een extra prog op je laptop om te kunnen spelen is dat ook zoiets?
 
Artist/titel heb ik zelf ingevuld in de AEC. En heb de Database uitgezet. De andere liedjes vink je aan maar gaan terug weg.
De XP pc zag er 3 staan maar speelde enkel het 1° liedje, die player ben ik al vergeten.
DIe AEC bewerkt/test ook je cd rom. Daarom denk ik ook dat het tekstbestandje een programmering is zodat je cd enkel thuis kan spelen(copy control).
 
Ik ga een occas kopen. Reden, kost niet onmenselijk veel en de kwaliteit is top- beveiliging(?), dan speelt er geen enkel liedje-(microsoft support...) ben in de desktop.ini aan 't wroeten om shell... te deleten tot alles mss stuk is en wegens lockdown geen hulp voorhanden.
Ik moet dus wat geduld oefenen om de occas cd te checken
 
als je een beveiligde cd hebt, zoals bijv. SeriousBeats 40, en je wilt die audio rippen, dan kom je er 8er dat geen enkele cdrom/dvdrom/bdrom drive deze lezen wilt.
oplossing : een oudere NEC DV5800A drive installeren (die zou het naar alle waarschijnlijkheden skippen) offfffff zoals ik het gedaan heb, een CDspeler aan je pc hangen, en dan via de optical OUT van de cdspeler naar de optical IN van de soundblaster Z, en dan gewoon opnemen via je favo DAW. Je verkrijgt dan een letterlijke 1:1 digitale kopie ! Zonder gekke beveiliging ! ! Just my 2 cents......
 
En Alcohol120% installeren helpt ook wel eens. Die kan ook met copy beveiligde cds omgaan. 1) je maakt een image met alchol120%, waarbij je de beveiliging aangeeft. 2) de image mount je (met bijv isobuster) 3) met eac rippen van de gemounte cd ! En voilla :D
 
als je een beveiligde cd hebt, zoals bijv. SeriousBeats 40, en je wilt die audio rippen, dan kom je er 8er dat geen enkele cdrom/dvdrom/bdrom drive deze lezen wilt.
oplossing : een oudere NEC DV5800A drive installeren (die zou het naar alle waarschijnlijkheden skippen) offfffff zoals ik het gedaan heb, een CDspeler aan je pc hangen, en dan via de optical OUT van de cdspeler naar de optical IN van de soundblaster Z, en dan gewoon opnemen via je favo DAW. Je verkrijgt dan een letterlijke 1:1 digitale kopie ! Zonder gekke beveiliging ! ! Just my 2 cents......

Goeie methode, al kan je er echter niet vanuit gaan dat dit 1:1 is. De drivers van je geluidskaart zijn daar de boosdoener. Deze kunnen wel eens een eigen "filtering" toepassen (en dat waarschijnlijk ook doen). Indien beschikbaar kan je daar beter een ASIO driver voor nemen, dan ben je al iets zekerder dat je redelijk "bit perfect" bezig bent.
Het grote voordeel is dat hij geen DA convertie moet gaan toepassen hier. Zolang je natuurlijk niet naar een Line in(out) ofzoiets gaat.
 
Goeie methode, al kan je er echter niet vanuit gaan dat dit 1:1 is. De drivers van je geluidskaart zijn daar de boosdoener. Deze kunnen wel eens een eigen "filtering" toepassen (en dat waarschijnlijk ook doen). Indien beschikbaar kan je daar beter een ASIO driver voor nemen, dan ben je al iets zekerder dat je redelijk "bit perfect" bezig bent.
Het grote voordeel is dat hij geen DA convertie moet gaan toepassen hier. Zolang je natuurlijk niet naar een Line in(out) ofzoiets gaat.

dit is wel degelijk een 1:1 kopie, bestanden zijn opgestuurd en getest en vergeleken. Maar idd, zorg dat je drivers op orde zijn is een must !
en optisch is tot nu toe wel de beste versie !
 

Bijlagen

  • SoundBlaster Zx Aansluitingen.jpeg
    SoundBlaster Zx Aansluitingen.jpeg
    47.3 KB · Weergaven: 87
  • professionele-optische-kabel-merk-delock.jpg
    professionele-optische-kabel-merk-delock.jpg
    52.5 KB · Weergaven: 71
Dat zou 1:1 moeten zijn. Moest je een bron hebben die dat kan bevestigen, heb ik zeker interesse.
Al lijkt het me ook wel realistisch als "Windows" daar nog zen eigen ding mee doet (of kan doen), vooraleer het binnenkomt in je recording applicatie.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Audio_Stream_Input/Output
Hoewel er naast ASIO een grote verscheidenheid aan andere audioprotocollen voor Windows bestaat, ligt de grote kracht van ASIO in het voorbijgaan aan de Windows-audiomixing-kernelmodule
 
Miljaar, ik dacht aan cd rot omdat moeder ze los liet slingeren op de vensterbank met de zon erop.
Vandaag de aangekochte cd aangekregen en die doet hetzelfde als mijne cd, 2 liedjes maar en dezelfde 2 die afspeelbaar zijn.
Omdat ik nog een andere cd van die gast had met copy control en 't zelfde label en wel alles speelde, was alles gericht op de occasie.
Maar ik ga jullie tips eens proberen, dank.
 
1/2 Stap ben ik al verder, de Philips CDR675 die ik nog had staan speelt de eerste 7 liedjes:). 25 Staan er op.
Die recorder heeft nog geen usb maar wel optisch. De omvormer ook maar is voor mij onbekend gebied.
Via cinch in de omvormer naar usb geraak in de laptop. Audacity instellingen of die van de laptop moet ik nog aanpassen.
Dus koptelefoon werkt.
Een Pioneer CDJ 2000 zou gans de cd lezen, en de ripper XLD van Mac zou 't ook kunnen(verkoper cd), duimen maar.
 
Deze Pioneer PD-Z73T speelt alle 25 liedjes, nog gevonden en weg gesukkeld toen ik met pc begon. Er zal ook wat geluk bijzitten.
Dan het duel met Audacity om de usb (Opnemen) naar stereo te krijgen ipv 2 maal mono.
Is enkel via de laptop zelf in te stellen omdat de microfoon altijd op 1 kanaal staat. Bij het zoveelste venstertje kom je bij Eigenschappen Microfoon, daar kun je op stereo zetten(zie foto). Je omvormer analoog => digitaal moet wel aan zijn.
15 Heb ik al geript nu.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen microfoon.jpg
    Eigenschappen microfoon.jpg
    80.1 KB · Weergaven: 71
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan