Via Google symbolen gezocht en daar stond Google G met zijn kleurverloop bij, de andere Google's noemen anders.
Idd. en je kreeg wat je zocht nl. het symbool voor Google, met die G en kleurverloop. Maar meer dan dat is het dus ook niet, een symbool of noem het icoon. Heeft geen enkele technische impact en dus niets te maken met de problemen die je aanhaalt.
De eerste maal in België heb ik de APN moeten veranderen wegens geen internet, bellen ging wel. Voor internet heeft men mij 2 blz A4 gestuurd met stappenplan voor die APN te wijzigen.
Maakt Digi geen goede beurt mee, als de klant zijn abonnement zelf op die manier moet aanpassen, gewoon om Internet te krijgen. Maar ik begrijp eruit dat je dat hebt opgelost gekregen. Dat heeft echter niets te maken met je problemen in Portugal hé
In Portugal had ik een kl gsm met PayGo bij als reserve. En die belde wel zoals naar DIGI help. De dikke smartphone kon in de wifi van de hotelkamer dienen voor te googlen, niks meer. Osm and deed ook gek met zijn ronddraaiend pijltje, die wist het noorden niet. Hoe komt dat allemaal?
wifi in hotelkamers is meestal beperkt in hun firewall en zij bepalen welke sites je kan en mag bezoeken. In sommige hotels is dat breed, in andere eerder beperkt ... en misschien kijken ze in Portugal iets te veel naar wat ze zelf kennen, geen idee.
Dat OSM ronddraait heeft uiteraard alles te maken met een slechte of geen verbinding met het internet, zonder kan de app niet werken, logisch... overigens werken zo'n navigatietools vaak niet binnenshuis omdat ze satelietverbinding nodig hebben voor hun positiebepaling/GPS.
De oplossing staat in de vorige bijdrage : waarschijnlijk stond/staat op je Digi data verbinding ROAMING niet op. Ik hoop maar voor jou dat DIGI goede overeenkomsten heeft met de lokale Portugese providers anders komt er van die roaming niets in huis.
Het is nu binnen de EU wel verplicht én verplicht gratis maar Digi heeft een ietwat slechte reputatie gekregen voor wat het volgen van de regels betreft.