Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Datally.


Data besparen metDatally.


Datally is een nieuwe app die je kan vinden in Google Play en met deze nieuwe app zie je hoeveel mobiele data je per uur verbruikt hebt. Indien je wenst krijg je ook advies hoe je je data verbruik kan terugdringen. Zo krijg je suggesties van Datally over wifi hotspots in de buurt. Je krijgt ook te zien welke apps het meeste aan je databundel zit te peuzelen.
De app is sinds kort wereldwijd beschikbaar en helemaal gratis.


Datally heeft een ingebouwde VPN waarmee je alle internet via de servers van Google laat stromen. Daar worden afbeeldingen en bestanden gecomprimeerd, waardoor je volgens diezelfde Google tot wel 30% aan data bespaard. De app kan al je dataverkeer op de achtergrond blokkeren, zo kan je voorkomen dat Facebook, instagram, Telegram enzo op de achtergrond nog data gaan gebruiken. Maar dan krijg je ook geen meldingen meer als er een berichtje binnen komt van deze communicatie kanalen. Je kan het wel per app gaan instellen wat welen wat niet geblokkeerd wordt.


Eigenlijk is deze app niet bedoeld voor de rijkere landen zoals West-Europa,omdat je hier bij een abonnement meestal toch al ruim voorzien bent van data, dat deze app niet echt nodig is. Maar zoals ik heb anderhalve GB en toch hink ik soms tegen mijn maximum aan en misschien met deze app kan ik mijn achtergrond verbruik wat terugschroeven. Ook worden de gegevens zoals foto's ook nog eens dank zij de servers van Google eerst nog eens door de pers gedrukt zodat ze wat kleiner uitvallen. De VPN functie wat normaal altijd een betalende functie is, is ook goed meegenomen natuurlijk.


Ook handig kan deze app zijn om je data verbruik onder controle te houden op vakantie wanneer je maar een beperkter aantal GB beschikbaar hebt.




Dus raad ik eigenlijk iedereen deze app aan. Volgens mij kan iedereen hieruit zijn slag slaan.

  • Databesparing
  • Gratis VPN
  • Controle over de gehele app.




Hier kanje deze handige app vinden.

Datally
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan