Status
Niet open voor verdere reacties.

cova

Steunend lid
Vip Lid
Hallo ik heb harde schijf uit telenet digirecoder gehaald,weet iemand hoe deze te gebruiken in gewone pc?
De digirecorder is model DC-Ad2100,de harde schijf is een Western Digital model WD5000Avds
Ik kan deze niet formateren ,omdat deze blijkbaar een master boot passwoord heeft?
groeten en hopend op oplossing reeds dank.
 
dit is helaas dus niet mogelijk aangezien deze zoals jezelf dus al aangeeft beveiligd werden ...ik spreek hier dan wel over een code die ingebakken zit op de HDD zelf dit was vroeger niet zo op de oudere digi-corders ..
en dan nog deze opmerking :
de harde schijven in een telenet digi-recorder zijn dan nog in een bestandsindeling voorzien dat door geen enkel computer programma herkent word en bijgevolg aangezien word als een RAW indeling ... deze schijven zijn dus onbruikbaar gemaakt om deze te kunnen gebruiken op een pc.
 
Ben je zeker van de aansluiting? Ik heb de vorige digicorder geopend en de contacten pasten niet in de gewone contacten. Het ging om milimeters!!!!!! Zo klein was het verschil, maar het lukte niet.
 
Zo wie zo is zo'n schijf niet door Windows te benaderen, omdat zo'n digirecoder waarschijnlijk onder een Linux besturing draait.

Je zou hem eens in een pc kunnen hangen en de pc met een Live Linux CD op moeten starten ( Bijvoorbeeld Ubuntu, niet installeren dus, maar vanaf de cd draaien )

Grote kans dat je hem dan wel kunt benaderen.

Maar kijk eerst in het BIOS zoals Ranger zegt of hij daar herkend wordt.
 
Je kan eens proberen met volgende software, maar die is niet gratis. Dus waarschijnlijk het sop de kool niet waard zoals we hier zeggen. HDD Unlock - Overview

En het bestandsysteem gaat idd waarschijnlijk ext2 of ext4 (Linux based) zijn. Ze gaan hier heus geen nieuw bestandssysteem voor ontwikkelen. Met GPARTED kan je de disk zonder problemen leeg maken. Maar.... je gaat moeillijk voorbij dat HDD wachtwoord raken vrees ik.
 
Net zoals DDragon en Lana ook denken dacht ik ook al . Moest het niet lukken om met Gparted de harde schijf te herpationeren en te formateren kun je eens proberen om met Dban de schijf met nullen te overschrijven en dan opnieuw te formateren .
Lees hier meer over Dban.
 
Net zoals DDragon en Lana ook denken dacht ik ook al . Moest het niet lukken om met Gparted de harde schijf te herpationeren en te formateren kun je eens proberen om met Dban de schijf met nullen te overschrijven en dan opnieuw te formateren .
Lees hier meer over Dban.

Ben bezig met Dban(versie 2.2.6) de schijf te wissen ,in de quick methode.
Remaingtime ongeveer 1330 uur voor een schijf van 500gb?En dan is het nog afwachten of deze door windows wordt herkend.
Blijkt mij toch iets te lang duren,géén snellere oplossing iemand.
 
als er 1330 uur aangegeven word dan wilt dit zeggen dat dit niet kan uitgevoerd worden !
je vermeld da hij te zien is via het bios maar word deze dan ook gezien in schijfbeheer ?
denkelijk niet !!
 
500 GB is 536870912000 bytes die door dban byte per byte overschreven moeten worden. Aan welke snelheid dban dit doet weet ik ook niet. Heb je ook geprobeerd met Gparted ?
Als de schijf geformatteerd is in EXT2 EXT3 of EXT4 bestandsformaat kan die in windows schijfbeheer niet getoond worden omdat Windows dit formaat niet herkent. Anders eens proberen met Killdisk
 
als er 1330 uur aangegeven word dan wilt dit zeggen dat dit niet kan uitgevoerd worden !
je vermeld da hij te zien is via het bios maar word deze dan ook gezien in schijfbeheer ?
denkelijk niet !!

Met killdisk lukt het ook niet(kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in i/o apparaat)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan