Diverse EDEISON PICCOLO S2 T2C SATELLIETONTVANGER

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Ik vrees dat dit allicht geen onderwerp is dat hier kan/mag behandeld worden, doch omdat ik nergens op het internet hierover gepaste info vind, is dit forum mijn laatste hoop :
vorig jaar tijdens ons verlof in Limburg Kinrooi, viel mijn satellietdecoder in panne en kocht ik noodgedwongen bij een plaatselijke dealer deze Edeison Piccolo die mijn TVVLaanderen kaart ondersteunde nadat deze verkoper onmiddellijk dit apparaat aan zijn pc gehangen en de nodige soft en kanalenlijst had ingeladen.
Dit apparaat werkte nadien nog enkele maanden bij ons thuis, alleen kreeg ik de ondertiteling, EPG (programmagids) noch info werkend. Misschien was dit op te lossen met een update via USB zoals het menu aangaf. Geen probleem om de update files bij de 'fabrikant' te vinden en te downloaden, doch na deze procedure, werkte de interface voor de kaart niet meer wat dus geen enkele TVVL zender meer betekende ! Op de site van de verkoper (buitenlander) vond ik ook geen telefoonnr noch email, dus support mocht ik wel vergeten. Toch nog wat verder gezocht en bleek dat ik deze update niet via USB had mogen doen maar dat dit via de schotel had moeten gebeuren. Bovendien had ik blijkbaar de "Belgische" software om interface te installeren, hiermee gewist. De vrije duitse zenders (op 19°) doen het nog wel, doch die op 23° zijn die op 1 hand te tellen en TV1, VTM en de rest van de Vlaamse kanalen mag ik vergeten.
Natuurlijk kijken we ondertussen al wel op een andere ontvanger, doch ik vraag me af of er niemand raad weet om dit toestelletje opniew tot leven te brengen ?
Heel hartelijk bedankt bij voorbaat !
 
Hier kan je misschien wat info inwinnen?

1688562856078.png


 
Laatst bewerkt:
Da's zeker waar Philip, hééél snel en natuurlijk hartelijk dank hiervoor. Ik heb al een mailtje verstuurd naar de support die ik via de link van Wivy kreeg. Hopelijk krijg ik ook snel hierop reactie, wat ik jullie beslist zal laten weten. Nog een fijne dag mannen en herhaalde dank.
 
software kan u vinden op (ik gebruik deze ook)

ILTV - ichliebe.tv

daar kan u aangepaste software downloaden met deze kan u alles, ook programma's opnemen op usb en dit zonder dat de beelden gecodeerd opgeslagen worden.
ook instellingen voor het toestel te gebruiken als IPTV toestel en card sharing is mogelijk.
 
Hallo BertjeV en alvast bedankt ! Zogauw ik kan ga ik op hun site eens kijken of er wat bijzit om mij te helpen. Voor 't moment nog geen antwoord gekregen van de support die ik al gecontacteerd heb. fijn weekend ook nog !
 
Oei Bertje, daar staan een hele resem zipfiles en ik weet niet goed welke ik zou moeten kiezen. Ik gebruik die Piccolo enkel voor tvvl en maak heel weinig gebruik van al de mogelijkheden die jij opsomt. Het is mij enkel te doen om mijn kaartlezervoor tvvl te laten werken. Zou je zo goed willen zijn om me te helpen bij mijn keuze en me indien mogelijk de zipfile die ik kan gebruiken aan te duiden of evt door te mailen aub ? (mailadres via PB te bekomen). En kan dit dan nadien via usb gebeuren ? Dikke merci natuurlijk !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er staat er volgens mij maar één die voldoet aan jouw ontvanger .....

1688808888237.png


helaas kan ik niet verder helpen, wachten op de goodwill van #2 of een replyke van BertjeV.
je kan BertjeV bereiken via " privé conversatie " het envelopje naast je naam rechtsboven.

een é-mail adres plaatsen is een uitnodiging voor SPAM!
 
u moet de zipfile downloaden van het type toestel dat u hebt dit pakt u uit op een usb stick geformatteerd met fat 32.
u start uw toestel op en kiest software bijwerken via usb
u kan kiezen voor verschillende opties - kies hier de optie met boot loader.
na installatie zal het toestel opstarten; u kiest de taal nederlands
1577 is alternatieve soft
1608 is van de producent (originele soft)
 

Bijlagen

  • piccollo_S2+T2C_v.1577.zip
    5 MB · Weergaven: 46
  • PICCOLLO_S2_T2_C_v.1608.zip
    4.9 MB · Weergaven: 52
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
HOERA TRIPLE HOERA ! 't IS GELUKT !!! met de 'alternatieve" soft werd de kaart herkend en kan ik terug aan de slag (op de camping) zonder nog iemand lastig te moeten vallen. Uiteraard nogmaals hartelijk dank aan iedereen hier. Sorry Wivy, jouw link scheen heel hoopvol, doch kreeg geen reactie van hun 'support' wat als niet-klant begrijpelijk is natuurlijk.
Deze thread mag dus - wegens success ! - gesloten worden.
vele groeten !!
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan