Software een Ventoy Boot probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Door een recente windows-update KB5012170 kan het zijn dat je Ventoy-stick problemen ondervindt.

hier de uitleg en mogelijke oplossing (engelstalig) . bijgevoegd een verkorte vertaling.
 

Bijlagen

  • Ventoy probleem door MS update KB5012170.pdf
    357.7 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat dit het petje van 99 % van de lezers hier, inclusief het mijne, vér te boven gaat.
Het is dan ook blijkbaar nog een vertaling uit het engels met een wel zéér krakkemikkige vertaalsoft, waardoor nogal wat zinnen totaal onbegrijpelijk zijn geworden.

Wat dacht je van deze kronkels :

1660760890349.png
 
Het kan nog erger :

Volgens veel rapporten op Microsoft Forums, Reddit en Twitter, vraagt Windows 11 klanten om de herstelsleutel op het BitLocker-herstelscherm in te voeren. Gelukkig heeft de bug geen invloed op de opgeslagen gegevens, wat betekent dat gebruikers weer toegang tot het systeem kunnen krijgen door hun sleutels in te voeren die zijn opgeslagen in Microsoft-accounts of Active Directory. Degenen die niet bekend zijn met de procedure, kunnen de officiële documentatie raadplegen waarin wordt beschreven hoe de BitLocker-herstelsleutel kan worden gevonden.

lees verder
 
dat de 'online' vertaling op niks trekt, is normaal ... weet ik ook, er zijn leden die het engels niet machtig zijn ...
is er een vrijwilliger om vertaalwerk? de laatste nieuwe handleiding van Aomei BackUp (v6.9.2) en Partition assistence (v9.9) stuur ik met veel plezier op ...

in het kort, komt er op neer dat deze leuke tool dienst kan weigeren, reden zijn 'signature' voor Secure Boots database niet erkend is.
dit in tegenstelling met zijn confrater/collega Rufus, die nog steeds dienstdoend is en geen enkel probleem vormt.

en inderdaad deze KB heeft nogal neven effecten .... zie #3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan