Opgelost Fotos App als standaard app

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onder 'Instellingen' - 'Standaard-apps' staat de 'Foto's' app als standaard fotoviewer ingesteld.
En toch worden mijn foto's steeds met 'Windows photoviewer' geopend.
Ik heb reeds de Foto's-app verwijderd en terug geinstalleerd, maar dit brengt geen soelaas.
Iemand een tip? Bedankt

Oplossing

Windows Photo Viewer is de oude app, en zo enkel aanwezig mogen zijn als uw Windows 10 ooit geinstalleerd met een upgrade vanuit 8.
In een clean install van Win 10 is die niet aanwezig.

Windows Photo Viewer is de oude app, en zo enkel aanwezig mogen zijn als uw Windows 10 ooit geinstalleerd met een upgrade vanuit 8.
In een clean install van Win 10 is die niet aanwezig.

Oplossing
Ook in een schone installatie van Windows 10 is Windows Photo Viewer aanwezig. Alleen is die viewer dan gedeactiveerd. Je moet wat wijzigingen in het register aanbrengen (dat kan met een te downloaden registerbestand) om Windows Photo Viewer daarna te kunnen gebruiken.
Windows Photo Viewer is geen .exe bestand, maar een .dll bestand: PhotoViewer.dll. Je vindt hem hier: C:\Program Files\Windows Photo Viewer

Maar aan die wetenschap heeft Kermit niets om zijn probleem op te lossen.
Als de oplossingen in het artikel waar PhilipV naar linkt, niet helpen voor Kermits probleem, zou hij het volgende kunnen proberen:

Ga naar Instellingen > Apps > Standaard-apps
Onder Fotoviewer kies je tijdelijk een andere app, bijvoorbeeld Paint.
Nadat je dat gedaan hebt, start je de pc voor de zekerheid opnieuw op. Doe dat via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
Controleer daarna of je foto's na een dubbelklik standaard geopend worden door Paint.
Als dat zo is, dan ga je nogmaals naar Instellingen > Apps > Standaard-apps. Kies dan onder Fotoviewer voor de app Foto's.
Start daarna de pc weer opnieuw op, zoals ik eerder beschreef.
En controleer daarna of je foto's na een dubbelklik geopend worden door de app Foto's.

Of dit Kermit gaan helpen bij de oplossing van zijn probleem is niet 100% zeker, maar proberen kost niets en het zal geen schade aanbrengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan