Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Heb mij deze week een nieuwe videokaart aangeschaft. In pc geplaatst maar wil niet door starten, krijg het beeld van mijn moederbord maar kan niet werken met de functie toetsen F2, F7 en F10. Na enkele minuten springt het scherm op zwart met in de linker boven hoek een flikkerend wit streepje. Er zit een MB intel DDR3 DH77EB moederbord in
met een CPU Core i7-3770 (8Mb Cache).
Er zat een SVGA -PCIe-16x Nvidea-GT620-1024MB in en een Powersupply van 600Watt.

Wat kan hier het probleem zijn?
Is het mogelijk om mij langs deze weg te helpen.

Groeten Serge
 
Als ik mij niet vergis heeft deze kaart een aparte of extra voedingslijn nodig omdat hij nogal wat vermogen opslokt. Dit kan niet allemaal via de printcontacten geleverd worden.
Klopt dit en heb je vanaf de voeding een kabeltje met connector in de videokaart bevestigd ?
 
Hallo,
Inderdaad er is een speciale 8pin aansluiting voorzien en die is ingeplugd.
Bij het opstarten van de pc krijg ik enkel mijn intel beeld maar ik kan mijn functietoetsen niet gebruiken, heb al geprobeerd om eerst mijn driver van mijn huidige beeldkaart te verwijderen en dan weer op te starten met de nieuwe maar het resultaat blijft gelijk. Hij wil niet doorstarten na het intelbeeld wordt het beeld zwart met in de linker hoek een flinkerd wit streepje.
Normaal moet mij pc deze kaart aankunnen.
Heb ook al geprobeerd om de aansluiting met mijn scherm te wijzigen VGA, DVI en HDMI maar ook geen resultaat.
Het verwondert mij dat ik mijn functietoetsen niet kan gebruiken.
Blijven zoeken, ik geef niet vlug op het enige probleem ik ben niet meer zo thuis in de windows toestanden, 20jaar geleden onder DOS durfde ik dit wel aan.
Nu moet ik al heel zeker zijn voor ik iets durf aan te passen.

Groeten Serge
 
Dat is lastig, dan kom je natuurlijk ook het BIOS niet in.
Heb je de oude kaart nog, of beschikt het Intel board over een grafische uitgang ?
Verwijder dan de nieuwe 960 kaart en probeer daarna in het BIOS te komen en zet secure boot op disable.
Check ook eens of er een BIOS update bestaat voor het MB. Vaak wil dit helpen bij hardware problemen.

Misschien ook nog even in het BIOS naar de PCIe settings kijken, zet Primary Display naar PCIe x16-2
 
Lana,

Mijn oude kaart zit er terug in, ik ga eens proberen of ik een upgrade voor mijn MB kan vinden en dan eens proberen met secure boot te disable te zetten

Gehoord het nog wel
 
Ben juist op site intel geweest er waren geen updates beschikbaar. Ben verder gaan kijken en heb gezien dat er op mijn moederbord onboard een aansluiting is;
Als ik nu mijn nieuwe videokaart in steek en langs mijn moederbord opstart.
Om vervolgens de juiste driver van de nieuwe kaart te instaleren zou dit lukken

Serge
 
Je zegt dat hij blijft hangen in het bios of opstartscherm, hiervoor zijn nog geen drivers nodig.
Dat komt pas als Windows opgestart is en met standaard drivers van Windows zal je dan dus ook beeld moeten krijgen.

Hier snap ik even niet wat u bedoeld:
Ben verder gaan kijken en heb gezien dat er op mijn moederbord onboard een aansluiting is;
Als ik nu mijn nieuwe videokaart in steek en langs mijn moederbord opstart.
 
Lana,

Mijn PC werkt nu onder mijn GT-620 beeldkaart, nu zag ik dat er op mijn moederbord ook een HDMI en DVI uitgang is mijn bedoeling was om mijn oude beeldk. te vervangen door de nieuwe en te proberen op te starten langs de uitgangen van de onboard beeldkaart. Maar dit werkt blijkbaar niet dus terug naar af, ik kan verder met mijn 620 zodat ik rustig kan zoeken. Volgens mij is het een kleinigheid maar dewelke en mijn kennis is beperkt.

Serge
 
Als er een HDMI en DVI uitgang op het moederbord aanwezig is kun je deze ook gebruiken. Deze moet wel aan staan in het BIOS.
Hier heb je een vertaalde pagina waar het één en ander omschreven staat: http://www.nldit.com/hardware/bios/201309/4872.html#.VuaxVmdwW70
Het is wel erg slecht vertaald, maar volgens mij wel begrijpelijk.

Verder staat er ook info hoe je in het BIOS de instellingen kunt maken voor een insteekvideokaart.
 
Sorry,

Voor de late reactie, maar ik heb het opgegeven, het is iets wat ik niet vindt ik zal hulp moeten zoeken van buitenaf.

alleszins bedankt voor de hulp als het lukt laat ik u wel weten wat er fout zat zodat je dit voor de toekomst kunt gebruiken.

Groeten Serge
 
Lana,

Er is iemand langs geweest, blijkt dat het moederbord deze zware kaart niet aan kan.
Ben nu opzoek naar ander mb maar met een socket 1155 is niet zo evident.
Toch nog eens bedankt voor de hulp en als ik verder iets vindt houdt ik u wel op de hoogte

Serge
 
Ik heb nog een vraagje, mijn moederbord was dus niet sterk genoeg om die beeldkaart op te starten, dus heb me nu een nieuwe moederbord bestelt.
Nu is de vraag wat gebeurd er met mijn windows als er een nieuw mb in steekt.
En hoe moet die opnieuw geactiveerd worden.
het nieuwe MB is een MSI Mb z77mpower s1155 4xddriii 1glan usb2 usb3 atx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan