Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om op een Windows XP (32 bit) machine een harde schijf groter dan 2TB te installeren.
Eventueel in verschillende partities maar in het geheel wil ik meer dan 2TB.
Ik beschik over verschillende PC's (oa Windows 8.1 en XP, maar kan van vrienden wel win 98 en vista gebruiken)

Ik heb een schijf van 3TB gekocht en wil de volle 3TB benutten.
Echter lukt het me niet om dit te klaren.
Heb al zitten experimenteren met Diskpart maar ook dit lukt me niet (op windows 8.1 machine)

Iemand tips?
 
Had je post niet helemaal bekeken. Met die Paragon GPT Loader zou die wel overweg kunnen met GPT layout...
Out of the box niet mogelijk.

Aan de gebruiker de keuze om die tool aan te schaffen.
 
Allows the use of all disk space on a 2.2TB+ drive under Windows XP

Schijven groter dan 2.2TB dus...
Ondersteuning voor GPT onder Windows XP. Daar zit het probleem, dat XP geen GPT ondersteund. En die disk layout is nodig voor die schijven. Ongeacht meerdere kleine partities...

Zou dus wel gaan. Al ben ik niet onmiddellijk voorstander van zulke tools... maar als noodoplossing mss wel ok?
 
Windows XP 32bit kan niet werken met GPT (nodig voor +2TB). Alle partitie tools op de wereld gaan hier niets aan veranderen...

Enige mogelijkheid is een addon op XP die Windows GPT laat ondersteunen, zoals hierboven reeds beschreven door Lana (Paragon GPT Loader).
Native Windows XP 32bit ondersteund dit niet.
 
Ik ben de test gedaan met "Paragon GPT Loader" en dan lukt het wel.
Programma is gemakkelijk in gebruik en kan zelfs een volume van 3TB aanmaken en direct gebruiken.
Iedereen bedankt voor de hulp en suggesties.
:yahoo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan