Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb hier een PIII 500 pc met 320 mb ram geheugen.

Tot voorkort draaide daar Win Xp op, nu heb ik er terug Win98 op draaien omdat de pc vlotter draait.
Er zat een HD in van 20 en ene van 250.

Heb die van 250 nu verstoken naar mijn andere pc en uit die andere pc de HD van 80 in die PIII gestoken maar het probleem is dat de pc eerste niet meer wilde opstarten. bleef hangen tot dat ik de HD er terug afkoppelde. uiteindelijk de HD insteld met de jumper achteraan dat hij slechts 32 GB groot was. Starte dus goed op.

Heb die HD dan via een Externe HD Case op mijn andere computer in 2 partities gedeeld van elk 40 GB. toen ik heb op mijn PIII terug aansloot werden de twee partities herkend dus leek het probleem opgelost.

Tot ik begon met mijn muziek bestanden over te zetten op de twee partities. Kreeg plots rare mappen en bestanden te zien. kon die terug verwijderen via schijf controle. uiteindelijk laat ik de pc die ik als een soort van jukebox wil gebruiken de muziek afspelen via het netwerk.

Mijn vraagje is nu als ik die schijf in een externe schijf zou steken tot hoe groot kan Win98 HD aan om als één partitie te formateren in FAT32. Dus kan ik mijn HD van 80 GB via een externe case benaderen en formateren in FAT32 want Win Xp zal die niet willen formateren in FAT32.

Alvast bijvoorbaat bedankt.
 
Hoi,

Ik heb fff je probleem en vraag gelezen.
In elk geval is het wel zo dat je ook met XP de schijf kan omzetten\formatteren naar FAT32.
Hiervoor kan je gebruik maken van bv. PartitionMagic 8 (PowerQuest)
Bij deze bewerking verlies je géén gegevens en\of bestanden die er al op staan.

Suc6
 
bedankt voor je reactie. Maar heb ondertussen terug win xp op die pc geplaatst. Ik had hier nog een externe schijf liggen en de schijf die daarin zat (segate) in die PIII geplaatst en de schijf van 80 in de externe case gestoken. De Schijf van 250 werd zonder problemen geïnstalleerd in die PIII. Had er liever Win98 op gezet omdat de pc dan veel vlotter draait. maar het werkt ook zo eigenlijk is die pc alleen maar bedoeld om muziek mee af te spelen (jukebox) en op deze manier moet mijn andere pc niet aan liggen want ik heb dus nu ook de muziek database op die PIII pc staan (ook een beetje een backup dus). plus nog eens als backup op die externe schijf nu van 80 GB. Ben al te vreden dat het zo ook werkt. Vindt het wel raar dan die schijf van 80 GB Problemen heeft dus niet herkend wordt in die PIII het is een maxtor ATA misschien heeft het daarmee te maken of ik nu de jumper als master of als slave of CS zette niet hielp uit gezonder als ik de jumper instelde dat de schijf een lager capaciteit had 32 GB maar da's ook niet de bedoeling van een schijf van 80.

Dirkske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan