Ipcamera

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste

Hartelijk dank voor uw mail.

Mag ik met het volgende probleem bij u aankloppen?

Ik kocht een IPcamera ( zo'n robotachtig dingetje).
Het werkt prima op het LAN.

Uiteraard wil ik ook bij mij binnen kunnen kijken vanop een andere locatie , dus via Internet.
Ik volg de instructies op die in de handleiding vermeld staan, maar zonder resultaat.
Ik geraak niet binnen!!

Enkele gegevens:
- ik moet aanloggen met : http://3cam23241.365home.org:8800 of http://94.226.187.245:8800 ( mijn IP)
- ik heb portforwarding gedaan en poort 8800 "opengezet".
- ik gebruik een telenetmodem en een router van Netgear R6300v2.
- bij de modem van Telenet heb ik de draadloze functie uitgezet omdat deze taak door mijn (nieuwe) modem wordt vervuld.
- ik gebruik als virusscanner: Symantec Endpoint protection
- Ik gebruikte PFportchecker om te zien of poort 8800 effectief opengezet is, maar ik krijg steeds als reactie dat de poort niet open is of onbereikbaar.
- Is het programma PFconfig een oplossing om dit voor elkaar te krijgen???

Ik weet niet goed meer wat te doen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groeten,
Pctime
 
Ik heb de nieuwe modem van telenet, maar heb het draadloze gedeelte via mijn telenet uitgeschakeld. Zo heeft alleen de router Nat?????
Portforwarding is ingesteld op de Netgear router (tcp/udp poort 8800)
 
Heb je de nieuwste telenet modem, dan heb je altijd NAT. Heeft niets te maken met draadloos wel of niet aan.
Dus daar komt je internet binnen en wordt automatisch al NAT toegepast. Dus deze moet je al instellen met Portforwarding. Ik zou dus even die andere router er even tussenuit laten en je IP camera gewoon achter je modem hangen. Natuurlijk de nodige IP instellingen wijzigen met het verkregen subnet van de Telenet modem. 192.168.x.x gaat dit waarschijnlijk zijn...
 
Ik heb de wifi van mijn netgear router uitgezet! Dus gebruik ik nu het wifi van mijn telenetrouter. Heb portforwarding gedaan bij het modem (online).
Als ik nu de Fportchecker gebruik is de TCP - poort 8800 open en bereikbaar.
Echter de UDF -poort 8800 blijft "not open en onbereikbaar.
Een vriend probeerde binnen te geraken , na wachten kwam een error.
Wie weet raad?
Pctime
 
UDF moet UDP zijn.
Wel, TCP en UDP zijn twee verschillende en veel gebruikte protocollen (layer 3 van het OSI model). Je hebt dus waarschijnlijk enkel een port forwarding ingesteld op TCP protocol. Niet op UDP. Afhankelijk van het type netwerkverkeer UDP of TCP, moet je dus beiden of enkel UDP en/of TCP forwarden.
 
Heb gisteren norton antivirus internet security geinstalleerd ipv een andere scanner. Online gechat mret een medewerker van Norton. Deze nam mijn pc over en heeft de camera toegeviegd bij de vertrouwde programma's en het lukt!.
Nu moet ik nog proberen mijn router terug in te brebgen.
Groeten en dank voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan