Androïd apps Keylogger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
Kent er iemand een gratis keylogger app voor Android die je op afstand kan installeren? Heb er enkele gevonden maar die zijn allemaal heel duur...
 
Op vraag van de TS zet ik dit topic terug open. Blijkbaar vindt hij dit niet illegaal en zouden bedrijven dit ook toepassen...
Uhm, niet mijn mening trouwens. Daar dit een zware schending van de privacy is. En bij mijn weten voor bedrijven zelfs strafbaar!
Maar bon. Gelieve mij te corrigeren indien ik fout ben(?)
 
Bij mijn weten is @Antwanneke geen bedrijf en kunnen wij ook niet checken of de personen waartegen hij dit wil inzetten werknemers van hem zijn, dit voorzien is in het arbeidsreglement en contract met die mensen etc... buiten die context is dat zo illegaal als maar kan en een schoolvoorbeeld van hacking op iemand anders toestel !!!

Daaraan twijfelen tart mijn voorstellingsvermogen.

We kunnen alleszins niet dulden dat iemand van onze medewerkers hieraan zou meewerken of dat één van onze bezoekers het forum zou gebruiken/misbruiken om hierover informatie te geven.
In die context heeft het dan ook géén zin reacties toe te laten en gaat het slotje er dus meteen terug op !

Ik sta altijd open voor overtuigingsstukken die de privacywetgeving en de regels van communicatie wél respecteren, maar dan concrete bewijzen én in privé-boodschap met ondergetekende !
 
Op verzoek van de vraagsteller publiceer ik onze rechtvaardiging van deze ban publiek :

"Een keylogger op zich is niet illegaal. Het installeren op een toestel zonder diens toestemming is dat echter wel en staat gelijk aan stalking, inbreuk privacy etc... Een situatie van ouder tegenover kinderen is (voorlopig) in de huidige wetgeving een uitzondering : over je kinderen heb je als ouder een gezagssituatie van een meerderjarige tegenover een minderjarige. Dat geldt niet voor vb. een vriendin of partner.

In de communicatiewet staan bovendien nog bijkomende regels die de integriteit van de door elke persoon gebruikte communicatiemiddelen garanderen. Ook werkgevers mogen slechts gebruik maken van dit soort middelen als ze a) het opnemen in hun arbeidsreglement + b) de voorwaarden van het gebruik opnemen in het contract ev. met verwijzing naar dit reglement en c) elke geviseerde individueel verwittigen dat spionagetools - in zijn individueel geval - worden gebruikt (analoog voor camera's en inkijk in PC gebruik of mail, etc...)"

Het is dan ook onze mening dat iedereen instinctmatig zal aanvoelen dat zoiets doen, zonder medeweten van betrokkene niet koosher is...
Daarom laten we ondersteuning van deze vraag op dit forum niet toe. Daardoor zouden wij ons immers als forum blootstellen aan klachten, al dan niet juridisch/gerechtelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan