Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Na mijn vertrek bij euphonynet vond ik onderdak bij BASE (KPN groep, voorheen TELE2)
Ik koos homepack 4.
Geen downloadlimiet, ook niet te veel gedownload denk ik, maar ik weet niet wat mijn volume tegenwoordig is.
Misschien installeer ik wel eens een program om te monitoren.
Wat ik vreemd vind bij KPN is de gevoeligheid van hun netwerk.
Overdag kort voor de middag, en vooral vanaf 18u en tussen 21.45 en 01.30 gaat het allemaal wat trager.
Onlangs stuurde ik nog een mail en het is terug verbeterd, maar de schommelingen blijven.
Vroeger bij tele 2 had ik daar een stuk minder last van, maar ook minder verstand van.
Het is wel een feit dat de oude ADSL gaat verdwijnen binnen afzienbare tijd.
Is het daarom dat het tragere homepack minder ondersteuning krijgt van de providers? geen idee.
KPN heeft een groot stuk van hun netwerk in eigen beheer, los van Belgacom, maar de kabel naar mijn woning komt van een Belgacomcentrale. Toch had ik bij Euphonynet een constante snelheid, dus zover ik kan oordelen is de centrale op 1500m van mijn woning niet overbelast.
Zou Belgacom nu met een voorrangssysteem werken, de eigen klanten eerst, de concurentie de kruimels die over blijven? of ligt het eerder aan de afbouw van de oude ADSL technologie? dat vraag ik me nu af.
Ik blijf in ieder geval tot volgend jaar BASE klant wegens contract, alleen zit ik wat te twijfelen om naar een sneller pack te gaan.
Voor ik contact opneem met BASE had ik hier graag wat meningen gelezen over deze materie.
Misschien neemt ADSL2 en digitale tv teveel bandbreedte?
 
Laatst bewerkt:
@nijltjetweety
BGC is inderdaad bezig met de afbouw van bepaalde dsl's, uitbreiding van vdsl2 is volop bezig.De oude adsl lopen via de centrales welke ze willen elimineren. Er wordt een oplossing gezocht voor de gewone telefoonlijnen (enkel gesprekken).
Wat adsl2 betreft, die kan in dezelfde kabelbundel gestoken worden de vdsl2, maar het koper netwerk sterft af en de concurrent is niet verplicht om het mee te helpen onderhouden, grote kosten worden dus niet meer gemaakt!
Sedert 'BelgacomBoost' surf ik nog altijd op mijn oude snelheid, ik kon een upgrade naar vdsl2 krijgen (tegen betaling) mits ik ook belgacom tv nam. BGC-TV interesseert me nog altijd niet en de gebruikte apparatuur tijden het onweer nogal kwetsbaar. De klant mag meestal een dag wachten voordat de storing gelicht wordt!
 
Wil dat zeggen dan belgacom straks enkel nog telefony toelaat via de koperpaar die hier al jarenlang ligt, en dat ik voor internet zal verplicht zijn naar belgacom, telenet of ??? over te stappen of wat gebeurt er dan na het verdwijnen van die centrales?
 
Nederland is dan nog zeer prehistorisch tegenover België. Onlangs ben ik te weten gekomen dat in Nederland enkel de grootsteden gebruik maken van glasvezel, en het platteland nog niet. Het zou nog jaren kunnen duren vooraleer heel Nederland voorzien is van glasvezel.

@Wivy

Sedert 'BelgacomBoost' surf ik nog altijd op mijn oude snelheid, ik kon een upgrade naar vdsl2 krijgen (tegen betaling) mits ik ook belgacom tv nam. BGC-TV interesseert me nog altijd niet en de gebruikte apparatuur tijden het onweer nogal kwetsbaar. De klant mag meestal een dag wachten voordat de storing gelicht wordt!

Het is nu je kans om over te schakelen naar Digitale TV. Binnenkort is het gedaan met kabel TV, en als je dan zal moeten overstappen, zal je misschien heel veel centjes kunnen kosten. Ik zou nu gebruik maken van de speciale aanbiedingen die door de providers aangeboden worden.

@Nijltjetweety

Wil dat zeggen dan belgacom straks enkel nog telefony toelaat via de koperpaar die hier al jarenlang ligt, en dat ik voor internet zal verplicht zijn naar belgacom, telenet of ??? over te stappen of wat gebeurt er dan na het verdwijnen van die centrales?

Wat TV betreft zul je een keuze kunnen voor een schotelantenne, en voor je internet zul je inderdaad moeten overstappen. Tot een tijdje geleden mocht bijna niemand zo een schotelantenne plaatsen. Het paste niet bij de woonomgeving. Nu mag iedereen een schotelantenne plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Op een forum speciaal over providers staan al klachten sinds October, en nog meer sinds Februari of Maart.
Veel klanten zijn al overgestapt.
Ik ben er bij gegaan omdat zij als enige mij willen aansluiten momenteel.
Als Belgacom me wil of telenet zal het met de nodige bekabeling zijn, anders verdwijn ik nog liever van het net.
Europa gaat het ook niet zover laten komen, de monopolisatie waar ze weer op aansturen is al jaren een doorn in het Europees oog, en daar gaan ze iets aan doen, mevr. Merkel op kop.
Zij is al lang binnen, het is haar laatste termijn en ze moet niets of niemand meer vrezen.
Mevr Kroll (vroeger was zij het toch in Nederland dacht ik) is ook al goed in de weer geweest op dat vlak.
Bij een nieuw monopoly (tel bij Belgacom, kabel bij telenet) loopt België een serleuze boete op, dat gaat niet gebeuren.
 
Ik blijf bij telenet, sind 10 jaar en nog steeds geen problemen. De bandbreedte van coaxkabel is nog steeds hoger dan van koperdraad, ondanks alle trukjes die men wil toepassen. Digitale tv van belgacom gaat met een groot deel van de bandbreedte lopen. dwz : tijdens het tv kijken zal de snelheid van het surfen verlagen, dit heb je niet bij coax. Meer en weer vervangt men koperdraad door glasvezel, maar de woningen worden nog steeds aangesloten met koper.
 
Wil dat zeggen dan belgacom straks enkel nog telefony toelaat via de koperpaar die hier al jarenlang ligt, en dat ik voor internet zal verplicht zijn naar belgacom, telenet of ??? over te stappen of wat gebeurt er dan na het verdwijnen van die centrales?
Tussen de centrale en abbo staat een straatcabine, die bevat 800 abbo's en 400 lijnen (maximaal 400 werkende aansluitingen). Het plan is om mini centrales te plaatsen in de straatcabine, één probleem plaats!!! De vdsl2-apparatuur staat ook in de cabine! Grotere straat cabines??? Meerdere straatcabines???
 
Ik blijf bij telenet, sind 10 jaar en nog steeds geen problemen. De bandbreedte van coaxkabel is nog steeds hoger dan van koperdraad, ondanks alle trukjes die men wil toepassen. Digitale tv van belgacom gaat met een groot deel van de bandbreedte lopen. dwz : tijdens het tv kijken zal de snelheid van het surfen verlagen, dit heb je niet bij coax. Meer en weer vervangt men koperdraad door glasvezel, maar de woningen worden nog steeds aangesloten met koper.
Telenet en Belgacom hebben een verschillend type netwerk: telenet ringnetwerk:uw signaal passeert ook ander abbo's, belgacom daarentegen is een sternetwerk:het signaal loopt rechtstreeks naar de abbo ZONDER een ander abbo te passeren (100% privacy)!!!
Elk type heeft voor en nadelen.
 
Laatst bewerkt:
Over die minicentrales las ik enige tijd nog iets, maar daar is al een paar jaren plannen voor denk ik, alleen zal het veel tijd vragen volgens mij.
Het is ook denk ik door hun monopolie van vroeger dat ze zo uit de tijd zijn met hun huidige netwerk.
Is het niet zo bij telenet dat wie aan het begin zit van de ring een snel internet heeft, en wie op het einde zit ook last heeft van de piekuren?
Ik lees de laatste tijd nogal klachten van telebetters, bij momenten slechts 2mb/s.
 
Het is nu je kans om over te schakelen naar Digitale TV. Binnenkort is het gedaan met kabel TV, en als je dan zal moeten overstappen, zal je misschien heel veel centjes kunnen kosten. Ik zou nu gebruik maken van de speciale aanbiedingen die door de providers aangeboden worden.

U bedoelt dat Telenet gaat stoppen met TV????
 
Analoge tv moet verdwijnen, het moest van Europa al lang weg geweest zijn, en door de ether mag het al een tijdje niet meer. Digitaal blijft natuurlijk.
 
Analoge tv moet verdwijnen, het moest van Europa al lang weg geweest zijn, en door de ether mag het al een tijdje niet meer. Digitaal blijft natuurlijk.

Die digitale komt wel door dezelfde kabel als de analoge.
Maar "binnenkort" wil wel zeggen: over enkele jaren...
Over het verdwijnen van analoge kabel tv is er door Europa (voor zover ik weet) nooit een datum vooropgesteld.
Het zullen de kabelmaatschappijen zelf zijn die beslissen wanneer ze er mee stoppen.
In Nederland heeft Télé2 nog maar pas beslist om te starten met het aanbieden van "Analoge TV", geen digitale.
 
Die digitale komt wel door dezelfde kabel als de analoge.
Maar "binnenkort" wil wel zeggen: over enkele jaren...
Over het verdwijnen van analoge kabel tv is er door Europa (voor zover ik weet) nooit een datum vooropgesteld.
Het zullen de kabelmaatschappijen zelf zijn die beslissen wanneer ze er mee stoppen.
In Nederland heeft Télé2 nog maar pas beslist om te starten met het aanbieden van "Analoge TV", geen digitale.

Een deadline is er inderdaad niet gesteld geweest, maar de wens was er wel. We hebben in de communautaire kwestie gezien hoever men komt met deadlines.
Merkel heeft ook gezegd dat ze overal in Europa snel internet wil vanaf 2012, maar wens, eis en realiteit zijn 3 totaal verschillende zaken uiteraard.
Maar de topic gaat over mijn internet.

1:Gaat alles beter werken als ik overstap op ADSL2 via KPN onder merknaam BASE, deze vraag stel ik me omdat de oude ADSL word afgebouwd, en er geen investeringen meer worden in gedaan.
Op termijn (jaren) komt dat wel goed, als die minicentrales er gaan zijn, maar

2: op korte termijn, laat zeggen volgende maand als ik naar ADSL2 ga bij KPN, of binnen 10 maand wanneer ik einde contract ben bvb bij KPN, wat staat me het beste te doen? Dat is de vraag waar ik mee zit.

PS
Ook komt er noch van Belgacom, noch van mobistar een antwoord op mijn vraag, als ik naar mobistar wou overstappen (6mb/s) waarom er grondwerken nodig zouden zijn, in de straat of hier bij mij thuis.
Is het 6mb/s abo van mobistar en moeten de lijnen hier worden aangepast om dit te kunnen aanbieden?
Ik denk van niet, want bij euphonynet haalde ik moeiteloos 6 mb/s op de oude ADSL.
Gaan die werken ooit worden uitgevoerd, en wie zal dat betalen?? allemaal prangende vragen, zowel over mijn huidige wisselvallige snelheden, het verhogen ervan, en de toekomst van het Belgacomnetwerk.
Ook hoe gaat het gerealiseerd worden om de markt open te houden voor de concurentie, want dat is al jarenlang een eis in Europa.
Hoe doen ze dat in het buitenland, en is het mogelijk in Belgie, en hoe??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan