Varia Motorola g82 5G

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

De laatste week zakt mijn batterij van mijn gsm zienderogen, zelfs als ik hem niet gebruik.
De ene keer wordt hij warm als hij aan het opladen is, de andere keer niet. Ik heb hem zo ingesteld dat hij maar tot 80% laadt, zou gezond zijn
hem tussen de 25 en 80% te houden.

Ik heb er een app opgezet namelijk Devinfo en die zegt dat de gezondheid van de batterij goed is.
Hij laadt ook nog steeds vlug op, de gsm is 2,5 jaar oud.

Ik heb geen nieuwe app erop gezet dus ik zou niet weten aan wat het ligt, op een nacht is hij eens van 80% naar 0% gegaan.
Ik zet die 's nachts altijd op vliegtuigstand, en op accubesparing.

Kent er iemand een app, die waarmee ik simpelweg met een druk alle apps sluit, alhoewel er geen open staan, behalve natuurlijk de noodzakelijke en als ik erop bezig ben.
Ik heb er wat apps van ChatGPT opgezet, maar die trekken op niet veel, vind ik.

Dus als iemand een antwoord weet, graag.

Groet,

Ed

Wat bedoel je met alles afsluiten, je hebt opties wat je wil stoppen zoals wifi, mobiele data, bluetooth, niet storen enz, maar welke knop u bedoelt weet ik niet,

ChatGPT stelt bv de app voor KillApps – Close all apps running
hij stelt een aantal apps voor om uw openstaande apps te sluiten, maar er staat nooit meer dan 1 open, ik sluit na gebruik de app altijd direct.

Elk toestel heeft een scherm om alle openstaande apps te tonen en die kan je selectief sluiten of allemaal tegelijk ...
Zie vb. punt 1 en kijk dan of je ook iets dat lijkt op item 2 hebt staan ...

1746218509835.png

Specifiek voor jou toestel :

Op een Motorola G82 (met Android) kun je alle open apps in één keer sluiten via het overzicht van recente apps. Hier is hoe je dat doet:
  1. Veeg omhoog vanaf de onderkant van het scherm en houd even vast (of tik op het vierkante pictogram rechtsonder als je navigatieknoppen gebruikt).
  2. Je ziet nu alle open apps als een reeks vensters of kaarten.
  3. Scroll naar helemaal links (of rechts, afhankelijk van Android-versie) totdat je de knop "Alles sluiten" of "Alle apps sluiten" ziet.
  4. Tik op die knop.

Dat klopt, maar die kan je uiteraard niet sluiten met een app of truc.
Daarvoor zul je zelf alle processen eens moeten doornemen en bepalen welke je wil behouden en welke niet.

Wel gevaarlijk spelletje : een Android OS munt niet uit in duidelijkheid wat dat betreft en eentje te veel gestopt crashed de boel.
Zeker niets verwijderen van die achterliggende processen, hoogstens stoppen.

Elk toestel heeft een scherm om alle openstaande apps te tonen en die kan je selectief sluiten of allemaal tegelijk ...
Zie vb. punt 1 en kijk dan of je ook iets dat lijkt op item 2 hebt staan ...

Bekijk bijlage 256398

Specifiek voor jou toestel :

Op een Motorola G82 (met Android) kun je alle open apps in één keer sluiten via het overzicht van recente apps. Hier is hoe je dat doet:
  1. Veeg omhoog vanaf de onderkant van het scherm en houd even vast (of tik op het vierkante pictogram rechtsonder als je navigatieknoppen gebruikt).
  2. Je ziet nu alle open apps als een reeks vensters of kaarten.
  3. Scroll naar helemaal links (of rechts, afhankelijk van Android-versie) totdat je de knop "Alles sluiten" of "Alle apps sluiten" ziet.
  4. Tik op die knop.
bi mij stond er alles wissen, ben 30' met ChatGpt bezig geweest maar die heeft mij op het verkeerde been gezet.
Enfin de batterij was ondertussen tot 100% opgeladen en zit nu al aan 92%, bij instellingen optie batterij staat er nu nog ongeveer 5 uur resterend, dat is toch heel weinig nee?

Dat klopt, maar die kan je uiteraard niet sluiten met een app of truc.
Daarvoor zul je zelf alle processen eens moeten doornemen en bepalen welke je wil behouden en welke niet.

Wel gevaarlijk spelletje : een Android OS munt niet uit in duidelijkheid wat dat betreft en eentje te veel gestopt crashed de boel.
Zeker niets verwijderen van die achterliggende processen, hoogstens stoppen.
zeker niet, doe ik niet hoor, ik denk dat gewoon mijn batterij op is, €89 voor het plaatsen van een nieuwe en in andere steden €69, is het nog de moeite waard vraag ik me af?

de test van DEVINFO zei toch dat de batterij OK was ?
Niet te snel met geld gaan gooien hé ...

Je kan in android overigens ook vanuit de settings zien welke app hoeveel % van je batterijvermogen heeft verbruikt dus doe dat eerst en je ziet het probleem gewoon te voorschijn komen.

Terug
Bovenaan