Windows 10 nieuwe APP (damn info) kan niet geplaatst worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik win 10 pro X64 en kwam volgende probleem tegen:
Na installatie van damn.info (daarmee lees je NFO bestandjes uit als text) wil ik dat dit de standaard app is voor .nfo bestanden.
Vanuit windows zegt het besturingssyteem dat de .NFO een systeem app is.

Ga je dus via [instellingen] om de APP als [standaard apps per bestandstype] te registeren,
dan heb je alleen de keuze om via dit de microsoftstore te wijzigen.

Hier staat damn.nfo niet bij en een andere keuze staat er niet.

Via de damn.nfo zelf kan het niet want dat laat windows niet toe.

Hoe kan ik deze app dan toewijzen (aan damn.nfo) als er geen andere keuze is binnen windows instellingen ??
 

Bijlagen

  • nfo app fout.jpg
    nfo app fout.jpg
    61.7 KB · Weergaven: 75
Die problematiek kan ik snappen en wees héél voorzichtig !
Er is niets mis met het gebruik van gelijk welke NFO viewer, die kies je naar eigen voorkeur maar ... !!! Als standaard app zetten zou ik zéér sterk afraden.
De NFO bestanden in je systeem worden immers ook door je systeem = Windows gelezen om allerlei informatie op te halen en aan te wenden. Dat zal gebeuren door diverse DLL's uit je Windows installatie.
Als je nu met de toewijzing zou gaan experimenteren door er een standaard app aan te koppelen zeg je aan Windows dat die ALTIJD met de app van jouw keuze moeten geopend worden. Daardoor zouden ze effektief voor je Windows onbereikbaar zijn geworden.

De gevolgen daarvan op de werking van je Windows niet te voorspellen, maar dat het voor problemen zou zorgen links en rechts is zeker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan