Windows 10 Nu vergaderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter cve
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb dit sinds deze morgen ontdekt, weet niet of dit er al langer staat, maar sinds deze morgen heb ik dit gezien. Weet er iemand hoe dit werkt, wat het juist inhoud?

nu vergaderen.png

Klik maar eens hé - kan geen kwaad.
Rechts of links klikken en er zou toch iets duidelijk moeten worden denk ik.

Ik zie dit alleszins niet maar het icoontje komt me niet onbekend voor ...

Ja dan krijg ik dat ik niets moet installeren en dat ik of een vergadering kan starten of er eentje kan meedoen. Maar hoe het dan verder gaat weet ik niet. Durf gelijk niet verder te klikken, heb nu niet echt zin om te vergaderen ;)

@cve Heb jij een abonnements-versie van MS Office in gebruik ? Ik heb gelezen dat Teams daar nu deel van uitmaakt maar had geen vermoeden dat ze het zo agressief pushen ...

Ik heb de full desktop app geinstalleerd dus zal dit niet krijgen.

En heb jij een abonnementsformule Office ?
Volgens mij zit daar het verschil of je het wel dan niet krijgt ... Ik gebruik een lokale Office 2016 en heb Teams apart ook geinstalleerd.

Nu vergaderen staat helemaal los van Microsoft Office. De knop hoort bij Skype.
Het pictogram Nu vergaderen verscheen vorige week ook op een van mijn laptops die nota bene nog draait op versie 1909 van Windows 10. En op die laptop staat geen versie van Microsoft Office.
Ook op mijn Asus pc die ik dagelijks gebruik, verscheen deze knop.
Omdat ik een gruwelijke hekel aan vergaderen heb, heb ik die voor mij onnodige knop direct verborgen.
Op mijn andere desktop pc heb ik de knop Nu vergaderen nog niet zien verschijnen, terwijl die pc toch draait op versie 20H2 en volledig is bijgewerkt. Ik neem aan dat deze functie langzaam wordt uitgerold. Niet iedereen krijgt hem tegelijk. Maar over een tijdje zal iedere gebruiker van Windows 10 deze knop hebben.

Hoe je die knop makkelijk verbergt wordt uitgelegd in dit artikel: https://www.pcwebplus.nl/nu-vergaderen-meet-now-verwijderen-of-uitschakelen-in-windows-10/

Ik hield het bij enkel verbergen van die knop. Ik deed dat via Systeempictogrammen in- of uitschakelen.
Ik vind het zelf onnodig om Nu vergaderen ook nog te verwijderen in het register. Het is voor mij voldoende als ik die knop niet meer zie.
Er zitten immers wel meer onderdelen in Windows 10 die ik nooit gebruik.

Nu vergaderen staat helemaal los van Microsoft Office. De knop hoort bij Skype.
Het pictogram Nu vergaderen verscheen vorige week ook op een van mijn laptops die nota bene nog draait op versie 1909 van Windows 10. En op die laptop staat geen versie van Microsoft Office.
Ook op mijn Asus pc die ik dagelijks gebruik, verscheen deze knop.
Omdat ik een gruwelijke hekel aan vergaderen heb, heb ik die voor mij onnodige knop direct verborgen.
Op mijn andere desktop pc heb ik de knop Nu vergaderen nog niet zien verschijnen, terwijl die pc toch draait op versie 20H2 en volledig is bijgewerkt. Ik neem aan dat deze functie langzaam wordt uitgerold. Niet iedereen krijgt hem tegelijk. Maar over een tijdje zal iedere gebruiker van Windows 10 deze knop hebben.

Hoe je die knop makkelijk verbergt wordt uitgelegd in dit artikel: https://www.pcwebplus.nl/nu-vergaderen-meet-now-verwijderen-of-uitschakelen-in-windows-10/

Ik hield het bij enkel verbergen van die knop. Ik deed dat via Systeempictogrammen in- of uitschakelen.
Ik vind het zelf onnodig om Nu vergaderen ook nog te verwijderen in het register. Het is voor mij voldoende als ik die knop niet meer zie.
Er zitten immers wel meer onderdelen in Windows 10 die ik nooit gebruik.
Ook eens verder gezocht en het lijkt inderdaad Skype te zijn.
Nu vergaderen (Meet Now) verwijderen of uitschakelen in Windows 10 (pcwebplus.nl)

Ik heb een gewone Office 2019 zonder abbo. Ik heb inderdaad Skype, bedankt voor de uitleg. Ik ben de enige hier in huis met een skype, vandaar dat ik dus ook de enige ben die dit icoontje op mijn laptop heb staan. Dat verklaart meteen heel veel. Bedankt iedereen om het mee te helpen verklaren, ik was er nog niet toe gekomen om het uit te zoeken, heb er nog geen tijd voor gehad, terwijl ik wel in ziekteverlof ben, maar naar kine, boodschappen, koken en zo. Dus nu pas terug aan de pc. Alvast bedankt om mij hiermee te helpen.

Ik heb een gewone Office 2019 zonder abbo.
Office heeft er niets mee te maken.
Nu vergaderen hoort niet bij Office, maar bij Skype.
Skype staat standaard op iedere Windows 10 pc.
Ook als je Skype verwijderd hebt van je pc, kun je deelnemen aan die vergaderingen.

Hoe kan ik deelnemen aan een gesprek met mijn uitnodiging voor Nu vergaderen?
U onze unieke link Nu ontmoeten gebruiken om deel te nemen aan een gesprek in Skype door op de knop Nu vergaderen te klikken en vervolgens deel te nemen aan een vergadering. Met de koppeling Nu vergaderen wordt uw geïnstalleerde Skype-app ook op elk apparaat geopend. Zelfs als u niet bent aangemeld, kunt u als gast deelnemen aan de oproep of chat. Als Skype niet op uw computer is geïnstalleerd, openen we Skype voor u op internet. Onze ondersteunde browsers voor Meet Now zijn Microsoft Edge, de nieuwste versie van Chrome en Safari. U Skype ook op uw apparaat installeren.
Bron: https://support.skype.com/nl/faq/FA34926/wat-is-nu-vergaderen-en-hoe-gebruik-ik-dit-in-skype
Dat is een automatisch vertaalde pagina. De originele Engelse tekst vind je hier: https://support.skype.com/en/faq/FA34926/what-is-meet-now-and-how-do-i-use-it-in-skype

Office heeft er niets mee te maken.
Nu vergaderen hoort niet bij Office, maar bij Skype.
Skype staat standaard op iedere Windows 10 pc.
Ook als je Skype verwijderd hebt van je pc, kun je deelnemen aan die vergaderingen.

Bron: https://support.skype.com/nl/faq/FA34926/wat-is-nu-vergaderen-en-hoe-gebruik-ik-dit-in-skype
Dat is een automatisch vertaalde pagina. De originele Engelse tekst vind je hier: https://support.skype.com/en/faq/FA34926/what-is-meet-now-and-how-do-i-use-it-in-skype
Ik heb een skype hoor, ik volg daar enkele tech mensen op. Zelf post ik er eigenlijk zo goed als niets op. Heb ook 0 volgers 😁

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan