G
Gastje
Gast
Hallo,
Ik heb hier nog een oude computer staan met windows 98 op.
Ik heb de computer eens geinstalleerd op mijn kamer, ik herriner mij dat ik vorig jaar de computer nog formatteerde.
Nu, toen ik deze opzette merkte ik dat cd-romstation, diskettestation en usb-poorten niet werken (usbpoorten zitten niet op MB maar op een PCI poort), ik dacht van een netwerkkaart te installeren maar om die te kunnen installeren heb ik een diskette nodig want bij de netwerkkaart is een diskette met de driver bij. Dat het cd-romstation en dergelijke niet werken komt waarschijnlijk omdat er nooit drivers werden geinstalleerd na het formatteren.
Nu is mijn vraag; hoe kan ik er voor zorgen dat alles weer werkt?
kan ik dit door zo op een of andere manier drivers in te brengen?
of zou het mogelijk zijn om de HD eruit te halen en in andere computer te plaatsen (als slave of als master) en zo de drivers te installeren? of zou het kunnen zijn dat de hd niet zou passen in een andere computer om de een of andere reden?
De computer zou gebruikt word voor enkel nog WORD-documenten op te maken en uit te printen, de netwerkkaart heb ik nodig voor af en toe op internet en om via het netwerk te printen.
Als iemand een oplossing zou hebben, laat ze mij dan aub weten.
Grtz,
Gert[OPLOSSING]
Ik heb hier nog een oude computer staan met windows 98 op.
Ik heb de computer eens geinstalleerd op mijn kamer, ik herriner mij dat ik vorig jaar de computer nog formatteerde.
Nu, toen ik deze opzette merkte ik dat cd-romstation, diskettestation en usb-poorten niet werken (usbpoorten zitten niet op MB maar op een PCI poort), ik dacht van een netwerkkaart te installeren maar om die te kunnen installeren heb ik een diskette nodig want bij de netwerkkaart is een diskette met de driver bij. Dat het cd-romstation en dergelijke niet werken komt waarschijnlijk omdat er nooit drivers werden geinstalleerd na het formatteren.
Nu is mijn vraag; hoe kan ik er voor zorgen dat alles weer werkt?
kan ik dit door zo op een of andere manier drivers in te brengen?
of zou het mogelijk zijn om de HD eruit te halen en in andere computer te plaatsen (als slave of als master) en zo de drivers te installeren? of zou het kunnen zijn dat de hd niet zou passen in een andere computer om de een of andere reden?
De computer zou gebruikt word voor enkel nog WORD-documenten op te maken en uit te printen, de netwerkkaart heb ik nodig voor af en toe op internet en om via het netwerk te printen.
Als iemand een oplossing zou hebben, laat ze mij dan aub weten.
Grtz,
Gert[OPLOSSING]
[/OPLOSSING]kwas nog vergeten zeggen dat de windows 98 cd in het cd-romstation zat toen ik liet zoeken naar stuurprogrammas
Computer is volledig gemaakt
Netwerkkaart zit erin, werkt
USB-poorten zitten erin, werken
Diskettestation zit erin, werkt
cdromstation zit erin, werkt
Oplossingen:
netwerkkaart gwn erin gestoken en via apparaatbeheer laten zoeken voor stuurprogramma, hetzelfde gedaan voor usb poorten, diskettestation was niet aangesloten, voor cd-romstation, kabels uitgetrokken en weer ingestoken.
Volledig getest, ALLES werkt.
zelf internet.
computer staat nu in de kast als reserve pc voor als er een computer defect valt.
bedankt voor de reacties,
yves ge moogt ier slotje zetten xD
Laatst bewerkt door een moderator: