Outlook en Gmail problemen met NordVPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witgrijze

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,
Ik heb me geabonneerd op NordVPN, maar Outlook en Gmail werken niet als ik via VPN werk. Ik krijg dan berichten dat er iemand heeft willen inloggen op mijn accounts. Zonder VPN werkt het wel (nadat ik de veiligheids procedures gedaan heb). Ik gebruik bij VPN een Belgische server. VPN is voor mij wel nog vrij onbekend. Ik heb al in fora gezocht (Google). Die hebben het dan over de poorten (smtp), maar die staan goed. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn Engels niet zo denderend is. Ik heb de software van NordVPN gebruikt. Kan de anti virus software (Bitdefender Total Securety) er ook iets toe doen.
 
Bitdefender gaat alvast niet plots restricties opleggen omdat hij door een virtueel netwerk gaat. Ook andere programma's mogen hier qua snelheid niet onder lijden.

Ik denk dus dat de conclusie is dat je vpn niet goed staat ingesteld. Kijk eens na in instellingen, uitzonderingen, proxy, etc.




Ik ken persoonlijk de jouwe niet, maar ik gebruik CyberGhost @30€. Werkt prima.

uitleg werking VPN.gif
 
Ik ga gewoon mijn geld terug vragen. Ik dacht dat het eenvoudiger was. Ik kan de DNS custom maken, het protocol naar TCP zetten (nu UDP) en CyberSec afzetten. Dat zijn zowat de instellingen die ik in de app kan veranderen. Als ik de VPN aanzet en de server (België) kies dan kan ik nog een paar 'specialty's' activeren (Anti DDos, Dedicated IP, Double VPN, Onion Over VPN en P2P). Maar die hebben er volgens mij niets mee te maken. Moet ik in Windows zelf iets doen? Mijn vermoeden is dat als ik mijn computer opstart en ik een IP adres krijg toegewezen, dat, als ik dit verander via VPN, zorgt dat outlook en gmail (Google) denkt dat er iemand anders inlogt met mijn gegevens.
 
Ik lees tegenwoordig dat veel mensen op VPN oplossingen springen. Persoonlijk zie ik hier zeer weinig voordeel in voor die mensen. Het "veilig" gevoel is een illusie. Mensen weten niet wat het exact is en doet. Providers prijzen dit aan als een extra beveiliging... is dus pure larie. Zoals ik al elders vermelde krijgen die providers een perfect beeld van je doen en laten. In the name of privacy... beetje tegenstrijdig, niet?

Maar bon, dat lost je probleem nog niet op. Kan je een screenshotje plaatsen van die foutmelding aub?
 
Ik krijg geen foutmeldingen. Outlook vraagt alleen steeds mijn wachtwoord (met VPN op. Maar als ik dat dan doe, blijft die dat vragen. Zet ik de VPN uit dan lukt het wel om het wachtwoord in te geven. En één keer heb ik mij terug moeten identificeren met die bijkomende veiligheids protocol (code via SMS of een ander mail adres). Maar soit, ik stop ermee, met die VPN, bedoel ik. Ik zie er tegenaan om te blijven proberen en dan telkens opnieuw die verificaties te doen. Google denkt ook dat ik iemand anders ben als ik de VPN activeer via een buitenlandse server.
 
Op zich zijn dat niet allemaal fouten, maar eerder een overactieve beveiliging van die diensten. Er gebeurd namelijk het volgende; Je logged in op je Outlook online vanuit Belgie, standaard verbinding. Je zet dan je VPN aan, en Outlook online ziet dus vb 5min later een verbinding van een IP adres ver buiten de geografische ligging van je huidige/vorige locatie. Deze neemt dus "terrecht" (buiten een VPN gerekend) aan dat dit niet kan. Daarom krijg je die meldingen. Het is een combinatie van tijd en gebruikt IP subnet dat je "de das omdoet".
Maar dat verklaart nog niet waarom je niet kan inloggen, wel die meldingen van verdachte logins.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan