Pctuts onder de rechtermuisknop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst wil ik waarschuwen als je in het register gaat werken.
Maak altijd eerst een Backup van het register.

Zet de snelkoppeling onder de rechtmuisknop in de verkenner.
Klik op een willekeurige map in de verkenner en ja zal een aanklikbare link naar pctuts zien staan, zodat je vanuit de verkenner nog sneller naar Pctuts kan gaan. Deze registeraanpassing werkt ook bij XP.

Open regedit bij Start / Zoekopdracht starten ( bij xp is dit uitvoeren )
Navigeer naar HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell
Maak in de map "shell" een nieuwe sleutel aan met rechtermuisklik / nieuw / sleutel
Noem deze sleutel Pctuts
Maak in deze map weer een nieuwe sleutel en noem deze command
Klik nu op het rechter venster met rechtermuisklik op Standaard en op wijzigen, geef dit de waarde Iexplore www.pctuts.be ( zie onderstaande afbeelding)
Sluit regedit af.
pluis-albums-tips-picture3670-pctuts-rechtermuisklik1.jpg



Als je nu in de verkenner op een map klikt staat pctuts er tussen

bijvoorbeeld :

pluis-albums-tips-picture3672-pctuts-rechtermuisklik2.jpg



Op dezelfde manier kan je natuurlijk ook registeraanpassingen maken naar andere webadressen en ook naar programma's die onder de rechtermuisklik komen. te staan.

Suc6
 
Overdrij er niet me, voor je het weet heb je een popup die niet meer op je scherm kan en zit je daarin weer te zoeken tot je grijs word.
Net hetzelfde met het startmenu.
Ik heb er zo al gezien waarin je moet schrollen om een tendinitisvinger van te krijgen.
Overdrijven is nooit goed.
Gebruik dit enkel als uitbreiding op het menu snelstarten.
Misschien is deze tip wel een goed alternatief in windows 7 waar het snelstartmenu niet meer bestaat.
Ik zou die win7 graag eens uitproberen maar heb nu niet voldoende plaats op mijn schijfje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan