Samsung S5 Mini

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik zien welke programma actief zijn op mijn Telefoon?
Mijn batterij is soms heel snel leeg, heb nu een nieuwe batterij maar dit is niet veel beter, toen hij nieuw was kon ik veel langer met een batterijlading.
Er moet toch een reden zijn dat de batterij zo snel op is , De wifi staat aan maar dit is altijd zo geweest.
Alle tips zijn welkom!
 
Ik heb een iPhone en heb ongeveer een jaar terug een vergelijkbaar probleem gehad.
Oplaadbare batterij vervangen omdat ik dacht dat deze slecht was, maar dat hielp niet.
Daarna binnenin het stekkertje waarmee de iPhone opgeladen wordt vervangen en het problem was opgelost.
Dat is een heel gepriegel met schroefjes die je bijna niet ziet zo klein, Ding moest tevens voor een groot gedeelte uit elkaar om zoiets te kunnen vervangen.
Wat precies de oorzaak was weet ik niet, ik denk een bepaalde lekspanning door vuil o.i.d.
Als je handig bent is zoiets zelf te doen met een goede handleiding, anders zou ik daar zeker niet aan beginnen.
Bij de Samsung weet ik dit niet, maar bij een iPhone heb je daar een speciale tools voor nodig. Ook om het glas eraf te wippen heb je speciaal gereedschap en wat hier ook handig is een zuignap nodig.
 
Laatst bewerkt:
Om je enig idee te geven hoe zoiets met een iPhone in z'n werk gaat, ga ik je deze video geven dat mij geholpen heeft.
Er staat 20 minuten voor, maar ik heb daar een uur over gedaan. Wel leuk om te doen en om weer eens wat nieuws geleerd te hebben.
Deze reparatie heeft mij ongeveer 10 euro gekost. Als ik het door een reparateur had moeten laten doen was ik rond de 50 euro kwijt geweest.
Uiteraard is bij een Samsung alles anders waarbij ik je niet kan helpen.

En nogmaals, je moet wel een beetje handig zijn en lef hebben en zeker niet in paniek raken als voor de zoveelste keer een schroefje bijna onvindbaar op de grond valt en de kat had iets gehoord en loopt in de weg bij het zoeken.
Heb je weinig geduld zou ik daar zeker niet aan gaan beginnen.

 
Voor de handige kennis of familielid dan.
Deze is als het goed is voor jouw toestel.

 
Welke apps actief zijn, wel heel veel. Die die jij opent en diegene die jij toegang heeft tijdens het installeren. Wat allemaal steeds toegang heeft vind je terug in je instellingen, apps en daar moet je ze allemaal 1 voor 1 aflopen, want daar is bij mijn weten niet meteen een lijstje beschikbaar van wat allemaal aan je batterij vreet, behalve in je batterij kan je zien wat er aan je batterij gevreten heeft de afgelopen 3 uur. Daar kan je ook al een eind mee komen.
 
Als je Avast op je telefoon hebt dan kan je de actieve apps zien en ze tijdelijk uitschakelen. Dit scheelt veel in het verbruik. Moet je wel geregeld doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan