Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een samsung galaxy Tab S2 gekocht.

Was nu op zoek naar een screenprotecter. Denk wel dat dit zin heeft???

Zie nu wel zoveel verschil . Ge hebt gewone plastieke folie tot '9H Premium Tempered Glass Screen Protector'

Weet iemand of er een duidelijk verschil is tussen de goedkope (vooral chinese) en deze duuurdere versies van screenprotecors.

Iemand ervaring met deze spullen. (is er geen beeldvervorming, of vermindert de werking van het touchscherm niet) bij de H9 (die me dikker lijkt°

Of maakt het allemaal net uit ( en is het enkel bedoelt om krassen te voorkomen , heb al test met en haamer gezien en vond dit wel overdreven??)

Dank bij voorbaat

Marcel
 
Plastic beschadigd sneller dan glas natuurlijk omdat dit vele malen zachter materiaal is.
Qua zicht en bediening is er naar mijn weten nagenoeg geen tot helemaal geen verschil.
Het enige verschil is dat het totaal met een glazen screenprotector iets zwaarder wordt, maar dit is ook weer nagenoeg te verwaarlozen.
 
Op de kids hun goedkope tablets ligt eentje van plastiek en daar zie je heel snel en dan bedoel ik ook wel heel snel al de eerste krassen op. Op mijn gsm, die van mijn vrouw ligt er totaal geen beschermingsfilm of glas en op onze smartphones zijn er eigenlijk nog geen krasjes te zien. Dus die schermen hebben uit hun eigen wel al een heel hard glas. Maar wat er op de tab S2 ligt van glas kon ik niet meteen vinden. Als je niet meteen met je vingernagels of bal(pennen) op dat glas heen gaat wrijven is er op zich niet zo een grote kans op krassen. Samsung gebruikt graag gorrila 3 of zelfs op hun vlagschip toestellen gorilla 4 glas en dat is echt wel heel erg krasbestendig hoor. Maar daar kan ik voor de tab S2 u geen uitsluitsel geven. Vind het namelijk nergens terug. Daar ik zie dat die plastiek velletjes zo snel bekrast geraken zou ik zeggen, als je er iets op wil gaan leggen, leg er dan een ander glas op.

Een update, het is gorilla glas. Je hoeft je niet meteen iets te vrezen. Een bescherming mag, maar moet niet. Dat glas is eigenlijk al heel hard, dat daar heel moeilijk krassen op te krijgen zijn.
 
Je krijgt enkel krassen als je met een harder materiaal inwerkt op een zachter materiaal. Glas is van nature hard. Met metaal kan je er krassen op aanbrengen. Steen ook. Maar je zal bij een normale behandeling weinig merken van krassen.
Doordat de plastiek velletjes zo zacht zijn, zijn ze vlug gekrast. Dus in de meeste gevallen is glas bloot laten de beste oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan