Software Snijplotter roland stika stx-8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste ik heb een snijplotter van roland stika stx-8,ik had er een driver voor om met windows xp te werken,na de overgang naar windows 10 werkte deze driver niet meer ,ik heb contakt opgenomen met roland ,en deze vertelde mij dat het spijtig is maar de driver voor xp werkt niet op windows 10,en ze hadden ook geen oplossing hiervoor ,enkel zeiden ze mij dat ik kon proberen de driver roland sx-12 te downloaden ,wat ik ook had gedaan,deze werkt gedeeltelijk,maar als ik iets wil uitsnijden snijd hij het logo of de letters uit maar gaat er dan nog een tweede keer over met dan veel onderbrekingen erbij,en trekt dan de folie een beetje kapot,,ik denk dat het sofware matisch is ,heeft iemand hier ook ervaring mee ,en graag een oplossing.
Mvg Patrick
 
Daar is volgens mij géén oplossing meer voor - toestel op XP ? lijkt me te oud.
Windows XP en nu 10 of 11 is technisch erg verschillend en als de producent zelf niet de moeite meer doet om een driver te ontwikkelen voor de nieuwere generaties van Windows is het hopeloos.

Het enige dat je zou kunnen doen is de snijplotter aansturen vanop een daarvoor voorbehouden machine met XP erop - die je dan wel loskoppelt van het internet en/of interne netwerk dat je ev. hebt.
 
Windows XP installeren in Virtualbox en van daaruit de printer aansturen, is dit een oplossing?
Als het al zou werken (wat ik betwijfel) zou het erg onveilig zijn ... want je kan met een Virtualbox niets aanvangen naar de plotter toe als je niet over het netwerk gaat... Een VM heeft immers geen eigen USB aansluiting maar kan doorverbinden met de USB van de PC waarop de VM draait, op voorwaarde dat je die XP installatie opent naar het netwerk toe en dat zou ik ten stelligste afraden.
 
ik denk dat je met VMWare-Player beter resultaat haalt dan met Virtualbox. heb niet echt goeie ervaring met Virtualbox.

off the record: ik heb nog een é-notebook met een XP erop staan, mocht je interesse hebben geef me dan maar een seintje via ' privé conversatie '

1666014591568.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan