Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Op mijn laptop wil ik mijn eFilm Pocket Reader aansluiten. Echter geen drivers meer te vinden.
Mijn CF kaart van mijn Canon camera wil ik daarmee uitlezen. Weet iemand een werkende driver te vinden voor Win7?
Ik weet dat ik de camera via USB rechtstreeks kan verbinden. Gaat echter makkelijker met kaart er uit te halen.
 
Beste Mik misschien nog eventjes het besturingssysteem van de laptop vermelden want niet elke hulpverlener beschikt over een bol zoals deze. Zo vermijd je dat mensen gaan veronderstellen. Amicale groeten.

Ik denk dat er op het einde van de eerste paragraaf staat Win7. Mogelijks ben je beter af met een bril dan met een bol.
Ook een bril nodig.jpg
(lachen)
 
voor zover ik zie werd er dus een All Delkin eFilm Pocket Reader driver uitgebracht voor de win98 en de win2000
is deze van jouw van een ander merk !
 
voor zover ik zie werd er dus een All Delkin eFilm Pocket Reader driver uitgebracht voor de win98 en de win2000
is deze van jouw van een ander merk !

Er staat niet echt een merk op alleen CF van Compact Flash. Die Belkin's heb ik ook gevonden. Maar daar het geen Belkin is, heb ik ze niet geprobeerd.
IMG_0400.jpg
 
deze heeft maar 1 functie dan en is meer een flash card reader ?
..Ashampoo_Snap_2014.06.18_21h15m52s_003_.png.

deze is dus van het merk Delkin zoals ik eerder zei zijn er geen drivers voor te vinden behalve dan voor de Win98 en de Win2000
 
nu heb ik vandaag me de CR230 Universele Smart Card Reader ( ADJ.it ) aangekocht ..
wel deze kost 12€ bij Eurosys ( Telenet verdeler )
hij kan een M2 , ms/msPRO , SD/MMC , SIM , Smart Card uitlezen en is te gebruiken met usb2.0
er is een driver cd bijgesloten maar deze is zelfs nog niet nodig ,windows installeerde de nodige software , straffer nog is indien ik de cd tracht te installeren ik de melding krijgt te zien dat de wizard niet kan uitgevoerd worden omdat het sp1 van xp niet aanwezig is !!!
logisch dacht ik zo want ik gebruik immers win8.1

Bekijk bijlage 12744
 
Als je ruimte in de pc hebt, bouw je een interne kaartlezer in. Past op de plaats waar vroeger een floppydrive zat.
Uiteraard moet je dan ook een vrije interne usbaansluiting hebben.

Een voorbeeld

cardreader.jpg


Ik denk dat ik nog wel ergens een stuk op 10 van die dingen heb liggen.
 
Als je ruimte in de pc hebt, bouw je een interne kaartlezer in. Past op de plaats waar vroeger een floppydrive zat.
Uiteraard moet je dan ook een vrije interne usbaansluiting hebben.

Een voorbeeld

cardreader.jpg


Ik denk dat ik nog wel ergens een stuk op 10 van die dingen heb liggen.

Dat zal dan heel moeilijk lukken in mijn laptop.(lachen)
Deze heb ik op mijn huis pc zitten. Maar die lezer zoals afgebeeld in #6 is klein en makkelijk mee te nemen met de laptop.
Dan blijf ik maar bij mijn gewone Usb verbinding naar fotoapparaat. Gaat trager en minder mogelijkheden.
 
Goeden dag ik ben net aangemeld op dit forum en het gaat mij om die kaartlezer van als ik het goed van Mik ik las dat je er nog hebt liggen.
Als ik het goed heb gelezen op het plaatje dan kan deze ook een SM kaar lezen dat is een voorloper van de compact Flash Card.
Ik heb namelijk een SMART van Modular Technologies. Flash Card van 6MB het is een SM9FCSC6M001A ik heb wel een laptop waar een compact flash lezer in zit maar die leest niet deze kaart.
Ik heb ook inmiddels een driver voor een Flash Card gevonden maar ik ben bang als ik deze installeer de Compact Flash kaart niet meer leest en daar heb ik al mijn data op staan, van daar dat ik voorzichtig ben.
je kunt mij bereiken op manden.jpg als vast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan