Windows 10 startknop werkt niet voor mijn apps

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
rechts klik krijg ik wel iets
maar links klikken op start krijg ik mijn apps niet te zien

en als ik links druk en krijg mijn apps te zien kan ik er ook niets mee want alles is bevroren dan
 
al eens opnieuw opgestart .. mogelijk dat het dan al verholpen is..blijkt dat na een herstart hetzelfde probleem bestaande te zijn ..
dan start je de opdrachtprompt (administrator) op en je scant je systeem op fouten met de opdracht sfc /scannow en klikt op enter
blijken er fouten aanwezig te zijn maar konden deze vervolgens niet hersteld worden dan gebruik je de volgende opdracht in de opdrachtprompt (administrator ) : dism /online /cleanup-image /restorehealth ...en klikt op enter
in het geval dat ook deze het probleem niet krijgt opgelost dien je de opdrachtprompt (administrator ) te sluiten en open je de Powershell ( administrator) je geeft vervolgens de opdracht Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} in en klikt op enter
***mocht het niet weer niet geholpen hebben (kan voor komen ) dan dien je de Windows opnieuw te installeren !
 
dat doe ik ook dikwijls opnieuw opstarten

heb dan toch maar een sfc scan gedaan

hij heeft dan toch iets gerepareerd ;)

maar de startknop laat de apps niet zien

heb ook wel waarschuwingen wat dat wil zeggen weet ik ook niet



Moderator Notice: ik heb het xml logje verwijderd ...daar hebben we niets aan aangezien dat dit al niet volledig was.. zo'n volledig CBS log zijn meerdere A4 bladeren groot ..
 

Bijlagen

  • scan administratorscannowl.JPG
    scan administratorscannowl.JPG
    53.9 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt door een moderator:
staat de tablet modus toevallig niet aan ..als blijkt dat het niet aan de tablet modus ligt dien je de tweede opdracht uit te voeren van mijn eerste bericht ..
 
240305


ik kan rechts op klikken maar niet links

(quote Qtex :
in het geval dat ook deze het probleem niet krijgt opgelost dien je de opdrachtprompt (administrator ) te sluiten en open je de Powershell ( administrator) je geeft vervolgens de opdracht Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} in en klikt op enter
***mocht het niet weer niet geholpen hebben (kan voor komen ) dan dien je de Windows opnieuw te installeren ! )

:( oei ik hoop van niet ik ben maar een kluns hoor
in het vet gedrukt mag ik alles plakken in uitvoeren opdrachtprompt (administrator ) ?
 
ik lees juist dat "alles terug werkt " hopelijk blijft dit dan ook zo ..
*weet jij niet hoe je de powershell (administrator ) dient op te roepen aangezien jij vermeld de opdrachtprompt (administrator) te gebruiken terwijl ik duidelijk vermeld de Powershell (administrator ) te moeten gebruiken !
 
begrijp jij wel wat ik eerder neer geschreven had.. in bericht #2
het zijn (waren ) 3 verschillende bewerkingen ...
eerst een sfc via de opdrachtprompt (administrator )
dan en enkel indien de sfc niets verholpen had mocht je de tweede doen maar ook via de opdrachtprompt (administrator)..
vervolgens heb je dan de laatste bewerking indien de voorgaande bewerkingen het niet verholpen kregen … * maar deze laatste bewerking gaat via de Powershell (administrator ) !
*staat er duidelijk bij vermeld .

****daarbij start je al niet de Powershell (administrator ) op
**zie deze afbeelding eens de bovenste is deze van u .. zie je het verschil !

240307
 
Laatst bewerkt:
okee dit had ik gedaan sfc /scannow
er waren geen fouten
dus voor de rest moet het nu in orde zijn

heb alleen laten zien dat ik windows powershell gevonden had heb er niets mee gedaan
 
de sfc had wel degelijk fouten gevonden maar heeft deze ook hersteld ..dat stond althans toch vermeld in de afbeelding !

240308

*de vraag is dan of het probleem dan verholpen is !
 
sorry maar met " denk wel dat het in orde is " ben ik niet zoveel .. of het is verholpen of niet ;)

om de Powershell (administrator) weer te geven ..dien je via start >instellingen >persoonlijke instellingen te gaan ..
onder persoonlijke instellingen klik je dan verder op taakbalk en je zet de schakelaar aan om de Powershell te gebruiken in plaats van de opdrachtprompt.. tuurlijk kun je via deze manier altijd weer schakelen tussen deze twee..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan