Status
Niet open voor verdere reacties.
R

red wodka

Gast
heb een vraagje in verband met het uitblazen van stof uit je pc
Ik heb nogal veel stof denk dat het voornamenlijk komt omdat we een houtkachel hebben en mijn pc staat in dezelfde kamer dus moet ik nu en dan eens het stof uitblazen e je kent dat wel met zo'n spuitbus met perslucht
Mag je rechtstreeks op de koelers blazen of is dat af te raden en indien niet hoe kan je het meeste stof dan van je koelers krijgen want op den duur gaan mijn koelers meer lawaai maken en denk dat da voornamelijk van het stof komt

Wat zou ik kunnen doen om het meeste stof tegen te gaan in mijn pc
 
ik doe het ieder half jaar
ik zet gewoon de pc uit en haal het stroom er af logische

maar ik blaas m niet uit maar zuig m schoon haal de koelers er even af en maak ze schoon en dat doe ik ook met alle ventilatoren

en de rest in de pc doe ik met een zachte kwast en een stofzuiger

en het gaat perfect

en het stof hou je toch niet tegen waar het ook vandaan komt
 
Wij hebben zo'n stofzuiger waarmee je ook kan blazen.
Wat ik doe is, alle kaarten ( grafische kaart, geluidskaart ) alsook andere onderdelen ( dvd lezer, dvd schrijver, harde schijven, enz. ) eruit.
Het moederbord blijft zitten, maar voeding gaat er ook uit en doe ik zelfs open.
Daarna alles uitblazen maar niet recht op de ventilatoren. Koelvinnen stof ik nog eens extra af met een klein fijn verfborsteltje.
Daarna alles terug in elkaar steken en ik heb weer ne schone pc (lachen) .
Dit doe ik normaal om de zes maanden.
Om de drie maanden blaas ik gewoon alles eens uit zonder dat alles gedemonteerd wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan