Windows 10 USB aangesloten Android tablet een Windows stationletter toekennen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Merel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
VRAAG :
Een Android tablet SAMSUNG GALAXY TAB A 10.1 32GB WI-FI 2019 SILVER (SM-T510)SM-T510 is verbonden met een datakabel aan USB 3.0 poort van mijn dekstop Windows 10 PC. Ik ben er in geslaagd om de Tablet voor data opslag te configureren en kan dus via Explorer bestanden copiëren van PC naar de tablet. Dat lukt met twee onderscheiden usb kabels (waarvan 1 deze van de witte snellader).
Hoe kan men een stationletter toekennen in Windows10 ? DiskManagment (Schijfbeheer) ziet hem niet. De drivers zijn van Windows.
Device Manager ziet hem WEL !

Ik heb ook deze melding gezien op het tablet, dus vanuit Androïd.
Device USB\VID_04E8&PID_6860\R52N80HK9LM requires further installation.
Maar of dat manueel moet worden geactiveerd weet ik niet en er gebeurt blijkbaar geen 'further installation'
Bedankt voor advies

Sorry, de melding komt niet van de tablet maar van Device Manager :
1614981910875.png

Ik heb hier alleen maar Apple tablets en iPhone tot mijn beschikking. Dus ik kan niet testen of dit ook met Android werkt.
Ga eens in de verkenner naar Deze Pc en dan rechtermuisklik en dan Netwerkverbinding maken.
Hier kun je een stationsletter kiezen en navigeren naar de map van het Android toestel als het goed is.

Probeer eens.

Netwerk.jpg

Ik heb mijn Huawei P Smart 2019 er eens aan gehangen en ik heb ook geen letter, maar ik kan wel aan alles waar ik wil aan kunnen. Ik weet dus niet waarom jij eigenlijk een letter wenst te hebben. Er staat gewoon Huawei P Smart 2019, maar geen drive letter.

Voor mij hoeft het ook niet persé. De naam waaronder het toestel verschijnt kan men desgewens wel hernoemen.
Het had maar logisch en vanzelfsprekend geweest om in Windows usb periferie te zien verschijnen met een station letter.
Vandaar dat ik het idee had dat het kon en er wat moest worden gedaan.

Voor mij hoeft het ook niet persé. De naam waaronder het toestel verschijnt kan men desgewens wel hernoemen.
Het had maar logisch en vanzelfsprekend geweest om in Windows usb periferie te zien verschijnen met een station letter.
Vandaar dat ik het idee had dat het kon en er wat moest worden gedaan.
Wat jij logisch vind. Ik vind het niet zo logisch dat een tablet of Smartphone een letter toegewezen krijgt. Want het is geen drive. Een USB stick of externe HDD of DVD station krijgt dit wel omdat dit drive stations zijn. Dit is mijn redenering waarom een Android toestel geen letter toegewezen krijgt. Kan natuurlijk ook de bal grandioos mis slaan ook.

Ik heb mijn Huawei P Smart 2019 er eens aan gehangen en ik heb ook geen letter, maar ik kan wel aan alles waar ik wil aan kunnen. Ik weet dus niet waarom jij eigenlijk een letter wenst te hebben. Er staat gewoon Huawei P Smart 2019, maar geen drive letter.
Als ik mijn Huawei of Honor gsm aan de pc verbindt via een USB kabeltje, wordt (eigenlijk tegen mijn zin) steeds de HiSuite van Huawei opgestart. Kan dat eigenlijk vermeden worden??

Als ik mijn Huawei of Honor gsm aan de pc verbindt via een USB kabeltje, wordt (eigenlijk tegen mijn zin) steeds de HiSuite van Huawei opgestart. Kan dat eigenlijk vermeden worden??
HiSuite.png

Zoals je kan zien heb ik zowel HiSuite als mijn Huawei P Smart 2019 staan. Ik klik NOOIT op HiSuite. Ik klik gewoon op mijn Huawei P Smart 2019. Dan kan ik gewoon in mijn toestel zoals ik dit wens.

Zit in HiSuite en het toestel drukken niet dat je bij telefoon alleen foto's, bestanden , video's kan zien en bij HiSuite alles tot sms dacht ik .
Ik heb het al even niet gebruikt al zou ik hem wel is terug leeg moeten maken

Zit in HiSuite en het toestel drukken niet dat je bij telefoon alleen foto's, bestanden , video's kan zien en bij HiSuite alles tot sms dacht ik .
Ik heb het al even niet gebruikt al zou ik hem wel is terug leeg moeten maken
Zou het niet weten wat HiSuite me meer kan bieden als mijn telefoon. In principe zou dit geen enkel verschil mogen geven. Anders maken ze misbruik. Android is OPEN SOURCE, dus zou een extra programma NOOOOOOIT aan de orde moeten zijn. Je kan daar gewoon zo in. Vandaar dat ik eigenlijk Samsung, ook Huawei (terwijl ik er zelf ook eentje heb) haat omdat ze de controle in eigen handen nemen terwijl het open source is. Wat is het nut dan van open source als ze juist net dat deel weg nemen??? Als ik toen ik mijn toestel kocht meer budget had gehad, of 1 dag later een toestel had gekocht werd het een Nokia. Want net 1 dag later kwam er binnen mijn budget een Nokia binnen mijn budget in Proximus binnen. Motorola waar ik ook van hou doen ze daar niet, daar had ik geen keuze uit, maar dit zouden ze eigenlijk wel beter in hun portefeuille stoppen. Xiaomi hebben ze ook niet, al is hun ROM ook zo aangepast al van Samsung en Huawei dat ik ervoor vrees dat het ook wel met een eigen app zal zitten gelijk HiSuite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan