Smartphone van oude smartphone naar nieuwe

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
ik heb net een nieuwe smartphone en heb met een kabel alles overgezet. alle apps staan er maar geen enkele is bruibaar! ik moet alles terug ingeven; itsme outlook enz
geen enkel wachtwoord is bij de app wel staan ze op mijn smartphone

wie helpt mij vlug

dank

ik heb van een xiaomi naar een doogee overgezet ook nu kan ik geen back up di ik van mijn tel gemaakt heb terugzetten ik kan enkel een backup maken

Eigenlijk is het beter dat je je nieuwe toestel instelt als nieuw toestel en niet laten overzetten van de ene telefoon naar de andere.
Ik heb al meermaals gemerkt dat dit niet of niet helemaal correct verloopt. Sommige dingen neemt hij over, maar logins doet hij dan weer niet. Ik heb hier nu een telefoon dat ik moet herstellen. Die persoon heeft haar oude telefoon draadloos gekoppeld met haar nieuw toestel, beide toestellen zijn van hetzelfde merk, maar een nieuwer model. Nu kan ze haar SMS geluidje niet aanpassen, zijn meldingen hetzelfde geluidje als SMS, krijgt een heleboel meldingen niet uitgeschakeld. Open je een app, is de kans groot dat die nieuwe smartphone een andere app opent dan wat het icoontje toont. Dus gaat haar telefoon naar fabrieksinstellingen en gaan de apps manueel downloaden en installeren, ik moet gewoon nog ff wachten tot de dame tijd heeft om iedere app in te gaan loggen appart dan.
Dus stel ik u net hetzelfde voor als wat ik voor mijn klant voorgesteld heb, terug naar fabrieksinstellingen en alles handmatig zelf gaan doen. Android heeft daar nog wel veel werk aan de winkel eer dat dit goed gaat werken vrees ik.

apps kun je inderdaad best niet overzetten, gewoon opnieuw installeren uit de store of de versie gebruiken die op de nieuwe vaak al staat, overzetten van oude vernietigd dan een deel van het voordeel van de aankoop van een nieuwe en stopt oude apps in een nieuw OS.

Voor links, bookmarks, paswoorden etc... neem je aktie op je oude tel. Zet alles zoveel mogelijk in de functies van Google daarvoor : paswoord manager, bookmarks etc... als je dan aanlogt met dezelfde google account en een uurtje wacht staat alles ook op de nieuwe.

Terug
Bovenaan